۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • منبع آگاه: تاکید آمریکایی ها بر لزوم واگذاری اداره شمال سوریه از سوی پ.ک.ک به مردم آن

منبع آگاه: تاکید آمریکایی ها بر لزوم واگذاری اداره شمال سوریه از سوی پ.ک.ک به مردم آن

  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱
  • ۲۴۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان : یک منبع آگاه کرد سوری روز سه شنبه فاش کرد که تفاهم آمریکایی-روسی در مورد نیاز نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و حکومت سوریه برای دستیابی به توافق بر اساس منافع متقابل بین دو طرف وجود دارد.

این منبع که به دلایل امنیتی ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت: «مذاکرات بین شورای دموکراتیک سوریه (SDC) و حکومت سوریه در دمشق پایتخت سوریه ادامه دارد.

وی افزود: «مذاکرات نیروهای SDF، با حمایت واشنگتن با رژیم در حال انجام است تا به یک فرمول سازش در مورد اداره خودمختار که تحت نظارت حزب اتحاد دموکراتیک است، برسیم.

وی با بیان اینکه طرف آمریکایی دیدگاه و شرایطی در رابطه با حضور (پ‌ک‌ک) و نقش آن در منطقه و همچنین ساختار اداره خودمختار در شمال شرق سوریه دارد.

این منبع توضیح داد: طرف آمریکایی بر ضرورت واگذاری اداره منطقه توسط پ‌ک‌ک به مردمش و عدم جنگ با ترکیه از شمال این کشور تاکید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا باید به ثبات در شرق فرات و مشروعیت بخشیدن به اداره خودمختار برای مبارزه با داعش و رهایی از فشار ترکیه و درگیری این حزب با آنکارا در سوریه دست یابد.

این منبع همچنین تأیید کرد: «پ‌ک‌ک تلاش می‌کند بدون هیچ تغییری در شرایط کنونی، وضعیت را به همان شکلی که هست حفظ کند که منجر به خروج گروه یا تضعیف اقتدار کادرهای آن در منطقه شود.

این منبع افزود: «رژیم سوریه در حال حاضر مخالف حضور پ‌ک‌ک در منطقه نیست، زیرا تلاش می‌کند از این گروه در مبارزه با ترکیه استفاده کند.»

این منبع توضیح داد: «مذاکرات (SDF) با رژیم در حال حاضر بر دو نکته اصلی متمرکز است:

اول: نحوه پیوستن اداره خودمختار با ساختار کنونی آن به نهادهای حکومت.

دوم: در مورد نیروهای SDF و الحاق آنها به نیروهای حکومت.

وی ادامه داد: اولویت (SDF) مشروعیت بخشیدن به اداره خودمختار و موجودیت آن از طریق توافق با حکومت است و آمادگی دارد برای رسیدن به این توافق امتیازات بزرگی به آن بدهد.

این منبع توضیح داد: «حکومت در جریان مذاکرات فعلی خود با نمایندگان (SDF) برخلاف جلسات قبلی، انعطاف پذیر شده است و انتظار دارد «در آینده نتایج مثمر ثمری حاصل شود».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *