۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مقامات اقلیم کردستان عراق: در حمله پ ک ک به فیش خابور، مرزبانان بشدت مجروح شدند

مقامات اقلیم کردستان عراق: در حمله پ ک ک به فیش خابور، مرزبانان بشدت مجروح شدند

  • ۲۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۱۴۶ بازدید
  • ۰

هدف پ.ک.ک در پشت این اقدام ایجاد هرج و مرج، بی ثبات کردن وضعیت منطقه کردستان و ضربه زدن به منافع مردم کرد در شمال سوریه است.»

به گزارش انجمن بی تاوان، روز چهارشنبه به دفتر گذرگاه مرزی فیش خابور با سوریه حمله کرد و تعدادی از مرزبانان اقلیم کردستان را به شدت مجروح کرد.

شوکت بربوهاری، مدیر دفتر مرزی اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ عضو پ ک ک به دفتر مرزی ما در گذرگاه مرزی فیش خابور با سوریه حمله کردند.

مهاجمان در آنجا کوکتل مولوتف و سنگ به سمت نگهبانان پرتاب کردند.

بربوهاری گفت: اعضای پ‌ک‌ک تعدادی از مرزبانان ما را به شدت مجروح کردند.
وی توضیح داد که پ‌ک‌ک سه ماه پیش دو چادر در نزدیکی دفتر مرزی برپا کرده بود و مردم شمال شرق سوریه را به زور جمع کرده بود تا در آن بنشینند.

باربوهاری گفت: این افراد تحت فشار پ.ک.ک ماه هاست پرچم و آرم پ.ک.ک را حمل می کنند و شعارهایی علیه اقلیم کردستان تکرار می کنند. آنها سه ماه را به ما سختی دادند. با این حال، به خاطر منافع عمومی و به خاطر مردم عزیزمان در شمال سوریه، ما تصمیم گرفتیم که صبور باشیم و پاسخ ندهیم.”

وی افزود: هدف پ.ک.ک در پشت این اقدام ایجاد هرج و مرج، بی ثبات کردن وضعیت اقلیم کردستان و لطمه زدن به منافع مردم کرد در شمال سوریه است.
باربوهاری هشدار داد که فیش خابور تنها گذرگاه مرزی بین اقلیم کردستان و شمال سوریه است. این تنها راهی است که مردم شمال سوریه می توانند از منطقه کردستان عراق غذا تهیه کنند.

باربوهاری گفت: توقف تردد از گذرگاه مرزی فیش خابور به مردم شمال سوریه آسیب می زند و ما پ ک ک را مسئول این امر می دانیم.
مرز فیش خابور برای کمک های فرامرزی به شمال شرق سوریه و واردات مواد غذایی و مصالح ساختمانی بسیار مهم بوده است.

در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳، دولت اقلیم کردستان عراق (KRG) گذرگاه مرزی منطقه کردستان – شمال شرق سوریه در فیش خابور را با ساخت یک پل پانتونی بر روی دجله در حدود یک کیلومتری پایین دست از مثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه افتتاح کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین