۹ فروردین ۱۴۰۳

مردم کُردستان در ۱۳ آبان ماه

  • ۱۶ آبان ۱۳۹۲
  • ۲۷۲ بازدید
  • ۰

با وجود تبلیغات های رسانه ی احزاب و اپوزسیون کِردی بر علیه جمهوری اسلامی ایران مردم کردستان ایران بار دیگر ارادات خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه نشان داده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :خوش بین ترین تحلیل گران گروهکهای تروریست و تجزیه طلب کردی، حتی یک درصد، به ذهنشان نمی رسید که مردم کردستان در انتخابات ریاست جمهوری نه تنها با حماسه زاید الوصفی به پای صندوقهای رای می روند بلکه به سیستمی رای می دهند که آنها مدعی سرنگونی آن هستند.
اما این اتفاق افتاد و مردم کردستان ثابت کردند که یک عضو فعال جامعه مدنی ایران هستند و اگر مطالباتی هم دارند آن را در قالب سیستم موجود مطالبه می کنند.

این پیام اما هرگز توسط ضد انقلاب دریافت نشد و هیچ وقت آنها نتوانستند به درستی رای مردم کرد درایران را معنی کنند کما اینکه در طول عمر انقلاب نتوانسته اند مردم کردستان را درک کنند و هر روز که می گذرد با جامعه ایی که مدعی نجاتش هستند بیگانه تر و رانده تر می شوند.

البته این تنها یکی از مشکلات گروهکهای تروریست و تجزیه طلب کردی،می باشد و این نشان می دهد که آنها در درون خود نیز ایزوله شده و نه تنها توان مدیریت افکار عمومی جامعه کردستان را ندارند بلکه از مدیریت نیروهای پریشان و سردرگم خود نیز عاجزند. نمونه برجسته این سرگردانی را هم می توان در رفتارهای اخیر آنها مشاهده کرد.

این گروهکهای کردی در طول این مدت یعنی بعد از انتخاب رئیس جمهور اسلامی ایران با اعزام تیم های خود به داخل کشور خواستند به نیروها و به مردم و نظام نشان دهند که هنوز زنده هستند و امکان تغییر معادلات کردی را در کردستان ایران دارا هستند اما این تیم ها در بدو ورود از سوی نیروهای گمنام امام زمان متلاشی شدند و در مواردی هم که دستشان رسید کوشیدند برخی از نیروهای نظامی کشور را در مراکز تمرین نظامی شهید و فرار بکنند.
نکته جالب اینجاست که در هیچ کدام از این موارد این گروهکها مسئولیت اقدامات خود را قبول نکردند و تنها گفتند این اقدامات توسط نیروهای خودسر و نیروهایی که در چند ماه گذشته از حزب جدا شده اند روی داده است و عملا و رسما از این اقدامات تبری جستند.

با فرض قبول ابن ادعاها، این گروهکها با این بیانیه های خود نشان دادند که هیچ توانی برای کنترل نیروهای خود ندارند و این برای گروهکی که ادعای رهایی کردستان را دارد فاجعه و مرگ به حساب می آید چرا که گروهکی که نتواند چند نفر نیرو را کنترل کند آیا می تواند یک جامعه را کنترل و نجات دهد.

اگر هم این ادعاها را نپذیریم بایستی گفت که این گروهکها برای ضربه زدن به انتخاب مردم کردستان اقدامات تروریستی را سرلوحه کار خود قرار می دهند و نمی توانند قبول کنند که مردم کردستان دیگر آنها را فرشتگان آسمانی نمی داند بلکه آنها را بیگانه از جامعه خود و طرد شده می بینند و می بایستی تاوان این رفتار خود را بدهند و قطعا در شرایطی که این گروهکها فرزندان این مرز و بوم را شهید می کنند نمی توانند مدعی بشوند که برخی از معدود عناصر این گروهکها بدلیل حمل کتاب اعدام می شوند .

از سوی دیگر این اقدامات مسئولیت پذیری حکومت اقلیم کردستان عراق را نیز زیر سوال می برد که نباید اجازه دهد، عده ایی با سوءاستفاده از روابط بسیار خوب حکومت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران این روابط را تخریب کنند چرا که روابط کردها با جمهوری اسلامی ایران در تمام کشورهای منطقه، استراتژیک تر از این است که چهار گروهک خوش خیال به آن فکر می کنند.

البته از گروهکهایی که توان درک آراء معنا دار کردستان در انتخابات مختلف را ندارند نمی توان انتظار معجزه و درک مسائل را داشت، اما بدون شک این موضوع می بایستی حکومت اقلیم کردستان عراق را نیز هوشیار کند که این گروهها بخاطر اثبات وجود خویش می خواهند هم از حکومت اقلیم وهم از مردم کردستان ایران مایه بگذارند و این در دراز مدت اگر از سوی حکومت اقلیم کردستان کنترل نشود می تواند تبعات سنگینی برای این گروهها حتی در کیلومترها بیرون از خاک جمهوری اسلامی ایران داشته باشدچون در دنیای مدرن امروز هر گونه تلاش تروریستی محکوم به فناست.

حال با این مقدمه و این سردرگمی و پریشان گویی این گروهکها در فاصله کمتر از چند ماه شکست بزرگ سیاسی خود، از مردم کردستان خواسته اند که با اعتصاب و تعطیل بازار یک حرکت اعتراضی را شروع کنند .

شکی نیست که مردم کردستان ایران در آستانه سیزدهم آبان نه تنها به این حرکت منافقانه پاسخ دندان شکنی می دهند بلکه با حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان مشت محکمی نه تنها بر دهان آنها بلکه بر دهان اربابان آنها خواهند کوبید .

اما آنچه که تجربه ۳ دهه انقلاب اسلامی در کردستان نشان داده است این بوده است که این گروهها همچنان آب در هاون می کوبند و باز همان کار را تکرار می کنند و این نشان از پریشان حالی این گروهکها است و چنان در جهل مرکب فرو رفته اند که کسی نمی تواندآنها را از این جهل برهاند.

ختم کلام اینکه یادمان نرفته است که در دوران ابتدایی همواره یک جمله مورد استفاده دبیران زبان وادبیات فارسی قرار می گرفت بر این اساس که چون ندانی، و ندانی که ندانی تا ابد در جهل مرکب بمانی. واین است داستان گروهکهای تجزیه طلب و تروریست کردی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *