۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مراد قاراییلان: نتایج انتخابات ترکیه سرنوشت کردهای خاورمیانه را تعیین خواهد کرد

مراد قاراییلان: نتایج انتخابات ترکیه سرنوشت کردهای خاورمیانه را تعیین خواهد کرد

  • ۹ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۰

بدون تردید باید عنوان کرد انتخابات ترکیه مسئله کردهای خاورمیانه و سرنوشت کردهای این منطقه راتعیین خواهد کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Kurdistan24، مراد قاراییلان، عضو شورای رهبری پ.ک.ک در اظهاراتی عنوان کرد: مقاومتی که نیروهای کرد در کردستان سوریه از خود نشان داده اند اقلیم کردستان عراق را نیز تحت تاثیر قرار داده است. کردستان سوریه ۳ سال است در وضعیت دفاع از خود به سر می برد که در این راه یک شخصیت مستقل پیدا کرده است. مبارزات کردستان سوریه بود که مقاومت کردها را وارد مرحله ای نوین کرده است. مقاومتی که کردهادر کردستان سوریه، شنگال و کردستان عراق از خود در مقابل نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به نمایش گذاشتند؛ به خصوص مقاومت کوبانی و شنگال؛ مبارزات آزادی خواهانه کردها را به تمام جهان معرفی کرد. مقاومت کوبانی جای خود را در قلب تمام جهانیان باز کرد.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دیگر تمام جهان می داند مهمترین مسئله ای که در خاورمیانه باید مورد حل و فصل نهایی قرار بگیرد مسئله کردها است. بدون تردید باید عنوان کرد مسئله کردهای خاورمیانه و سرنوشت کردهای این منطقه را انتخابات ترکیه تعیین خواهد کرد. بدون شک موفقیتی که کردها در کوبانی به دست آورده اند وضعیت اقلیم کردستان عراق و مقوله استقلال آن را تحت تاثیر قرار می دهد. در این پیروزی مردم اقلیم کردستان عراق سهم بسیار مهمی دارند. از طرف دیگر مقاومت کردستان سوریه، انتخابات پارلمان ترکیه را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از طرف دیگر نتایج انتخابات پارلمان ترکیه نیز از نزدیک وضعیت کردستان سوریه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
قاراییلان در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در ذهنیت حزب عدالت و توسعه حل و فصل نهایی و همیشگی کردها وجود ندارد. زیرا حزب عدالت و توسعه به جامعه کردها دوستانه نزدیک نشده است. حزب عدالت و توسعه از مسئله کردها به عنوان یک تاکتیک سیاسی استفاده می کند. رفتار این حزب در قبال کردها به مانند رفتار تجار در کسب و کار است. در اصل ملی گرا هستند ولی خود را اسلام گرا معرفی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین