۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حمله تند آکدوغان به HDP: تهدید اصلی در ترکیه ورود HDP به پارلمان ترکیه است

حمله تند آکدوغان به HDP: تهدید اصلی در ترکیه ورود HDP به پارلمان ترکیه است

  • ۹ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۶۸ بازدید
  • ۰

معاون نخست وزیر ترکیه در حمله ای شدید به حزب دموکراتیک خلق ها اعلام کرد که تهدید اصلی در ترکیه ورود حزب دموکراتیک خلق ها به پارلمان است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی مدعی شده است: تهدید اصلی در ترکیه ورود حزب دموکراتیک خلق ها به پارلمان ترکیه است. برای اولین بار در انتخابات پارلمان ترکیه گروه های تروریستی تا این حد در روند انتخابات وارد شده و دخالت کرده اند که این مسئله در سایه حزب دموکراتیک خلق ها بوده است. معاون یک حزب قانونی (مرال دانیش بشتاش) چگونه می تواند از گروه تروریستی مانند جبهه آزادی خلق انقلابی (DHKP-C) تشکر کند؟ افزایش قدرت و اختیارات چنین ساختار سیاسی در داخل ترکیه برای سیاست و دموکراسی در این مملکت خطرناک است.
وی تصریح کرد: هنوز حزب دموکراتیک خلق ها یک حزب وابسته به پ.ک.ک است. هنوز به یک حزب سراسری در ترکیه تبدیل نشده است. از اساسنامه حزب و اظهارات مسئولین حزب نیز می توان پی برد که حزب دموکراتیک خلق ها هنوز به یک حزب سراسری تبدیل نشده است. افزایش اختیارات مدیریت های محلی که بارها در اساسنامه حزب دموکراتیک خلق ها تاکید شده است در واقع پروژه سیاسی پ.ک.ک است. منظور حزب دموکراتیک خلق ها از “افزایش اختیارات مدیریت های محلی” در واقع اداره مناطق کردنشین ترکیه بر اساس سیستم “کانتون ” است.
آکدوغان در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پارلمان ترکیه در سایه پ.ک.ک(کوه قندیل) حرکت می کند. حزب دموکراتیک خلق ها با دستورات، پیام ها و اظهار نظرات کوه قندیل سیاست های خود در انتخابات را تعیین کرده است.
وی گفت: عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک پیام خلع سلاح را صادر کرده است. ولی حزب دموکراتیک خلق ها بر اساس آن عمل نمی کند و منتظر تغییر قانون اساسی ترکیه است. تحولات اخیر در روند مذاکرات نشان دهنده این موضوع است که تلاشی در داخل حرکت های کرد وجود دارد که جزیره امرالی را از روند مذاکرات خارج کنند. این طرح یک هرج و مرج است و در رأسی این طرح صلاح الدین دمیرتاش و حزب دموکراتیک خلق ها وجود دارند. آنها در حال بی اثر کردن عبدالله اوجالان هستند تا بتوانند بازیگری دیگر وارد روند مذاکرات کرده و آن را به راحتی کنترل کنند زیرا عبدالله اوجالان دارای شخصیتی نیست که حزب دموکراتیک خلق ها بتواند به راحتی وی را کنترل کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *