۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پروین بولدان: HDP به پارلمان راه پیدا نکند در ترکیه بحران به وجود خواهد آمد

پروین بولدان: HDP به پارلمان راه پیدا نکند در ترکیه بحران به وجود خواهد آمد

  • ۹ خرداد ۱۳۹۴
  • ۱۷۲ بازدید
  • ۰

اگر حزب دموکراتیک خلق ها نتواند حدنصاب انتخابات را به دست آورد به معنی یک بحران در عرصه سیاسی ترکیه خواهد بود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، پروین بولدان، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها و عضو ارشد هیئت امرالی در روند مذاکرات صلح طی اظهاراتی مهم ضمن تاکید بر این که به هیچ عنوان بعد از انتخابات پارلمان ترکیه با حزب عدالت و توسعه ائتلاف نخواهند کرد، گفت: ما به عنوان نمایندگان سیاسی کردهای ترکیه و حرکت های آزادی کرد رفتار حکومت ترکیه در خصوص کوبانی و قتل و عام اولودره (روبوسکی) را فراموش نکردیم. بعد از انتخابات اگر شرایط به نحوی رقم بخورد که حکومت ائتلافی تشکیل شود به هیچ عنوان در ائتلاف با حزب عدالت و توسعه نخواهیم بود. حتی اگر حدنصاب انتخابات را به دست نیاورده و خارج از پارلمان ترکیه باشیم در بیرون مجلس نیز از حزب عدالت و توسعه حمایت نخواهیم کرد.
وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: اگر حزب دموکراتیک خلق ها نتواند حدنصاب انتخابات را به دست آورد به معنی یک بحران در عرصه سیاسی ترکیه خواهد بود. به عنوان مثال، استان حکاری ۳ نماینده در پارلمان ترکیه دارد. در عرصه های مختلف انتخابات همواره ۹۰ درصد آراء از این استان به حزب دموکراتیک خلق ها تعلق می گیرد. حال در نظر بگیرید حزب دموکراتیک خلق ها در استان حکاری ۹۰ درصد آراء را به دست آورده و به دلیل عدم کسب حدنصاب نتواند نمایندگان خود از حکاری را وارد پارلمان ترکیه کند و به جای این نمایندگان حزب عدالت و توسعه وارد مجلس خواهند شد.
بولدان در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ورود نمایندگان حزب عدالت و توسعه به پارلمان ترکیه به جای نمایندگان کرد مورد قبول مردم منطقه کردنشین ترکیه نخواهد بود. این موضوع را نه مردم حکاری قبول خواهند کرد نه مردم شرناخ، نه مردم دیاربکر و نه ما. بنابراین طبیعی است که در این صورت ترکیه وارد یک بحران جدیدی خواهد شد و مجبور به برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد گردید. حتی اگر ما نتوانیم به مجلس ترکیه راه پیدا کنیم به مبارزات سیاسی و دموکراتیک خود ادامه خواهیم داد و وظیفه حزب اپوزیسیون را از بیرون پارلمان ترکیه دنبال خواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *