۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

داعش ۴۰۰ نفر را در پالمیرا کشته است

  • ۹ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۲۹ بازدید
  • ۰

نیروهای نظامی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از زمانی که وارد شهر تاریخی پالمیرا شده اند، دست کم ۴۰۰ شهروند پالمیرا را که بیشتر آنها را زن و کودک تشکیل می دهند، قتل و عام کرده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس اخبار منتشر شده از منابع محلی سوریه، نیروهای نظامی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از زمانی که وارد شهر تاریخی پالمیرا شده اند دست کم ۴۰۰ شهروند پالمیرا را که بیشتر آنها را زن و کودک تشکیل می دهند، قتل و عام کرده اند. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده از داخل پالمیرا نیروهای داعش با حمله به بیمارستان مرکزی پالمیرا رئیس بیمارستان را به همراه چندتن از پرستاران این بیمارستان به قتل رسانده اند.
نزدیک یک هفته است که نیروهای داعش با نظامیان دولت مرکزی سوریه در منطقه پالمیرا در درگیری شدید هستند که بعد از درگیری های زیادی در ۲۰ می ۲۰۱۵ این شهر تاریخی را به تصرف خود درآورده اند. این شهر هم از لحاظ استراتژیکی و موقعیت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد و هم دارای منابع بسیار غنی نفت و گاز است.
همچنین خبرگزاری رویترز در خصوص حمله نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به پالمیرا عنوان کرده است خیابان ها و کوچه های شهر تاریخی پالمیرا از اجساد شهروندان این شهر پر شده است. بر اساس اخبار منتشر شده از منابع محلی نیروهای داعش به صورت کامل شهر را تصرف کرده و برخی مجسمه های تاریخی شهر را نابود کرده اند. همچنین خبرهای رسیده از پالمیرا مبنی بر این است که نیروهای داعش به صورت ۲۴ ساعته در مقابل موزه ها و مراکز باستانی این شهر نگهبانی می دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین