۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مدیر انجمن زنان: ادعای پ.ک.ک مبنی بر محافظت از کودکان زیر سن قانونی در برابر ازدواج و خشونت و ربوده شدن و استخدام آنها غیرمنطقی است

مدیر انجمن زنان: ادعای پ.ک.ک مبنی بر محافظت از کودکان زیر سن قانونی در برابر ازدواج و خشونت و ربوده شدن و استخدام آنها غیرمنطقی است

  • ۲ دی ۱۴۰۲
  • ۸۵ بازدید
  • ۰

امروز شنبه، مدیر انجمن «ژیان» از اداره خودمختار که تحت نظارت حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) است، خواست تا فوراً افراد کم سن و سال را از صفوف نیروهای نظامی خود آزاد کند و آنها را استفاده نکند.

به گزارش انجمن بی‌تاوان، انجمن “گیان” که مقر آن در آلمان است، با هدف محافظت از زنان و دختران در برابر خشونت، ارتقای سطح آگاهی و شایستگی زنان، جلوگیری از آدم ربایی و استخدام دختران زیر سن قانونی و محروم کردن آنها از مراقبت از خانواده، تحصیل و سلامتی است.

انجمن “ژیان” در جلسه ای ویژه از طریق پلتفرم زوم در مورد تشدید خشونت علیه خردسالان از طریق آدم ربایی آنها به منظور استخدام اجباری توسط گروه به اصطلاح جوانان انقلابی (وابسته به گروه تروریستی کارگران کردستان پ‌ک‌ک) با حضور تعدادی از خانواده‌های خردسالان ربوده شده، علاوه بر نمایندگان انجمن‌های زنان و همچنین شخصیت‌های حقوق بشری و سیاسی که در آن شرکت کردند برگزار گردید.

فرها خلیل، مدیر انجمن گفت: «اطلاعاتی که ما از خانواده‌های خردسالان ربوده شده توسط پ.ک.ک دریافت کرده‌ایم نشان می‌دهد که فرزندان آن‌ها همچنان در بازداشت به سر می‌برند، از تماس یا ملاقات با آنها ممانعت می‌شود و تحت دوره‌های شستشوی مغزی با افکار و عقاید قرار می‌گیرند که متناسب با سن و شرایط نامناسب زندگی کودکان نیست.»

خلیل افزود: هدف ما از ارسال پیام به اداره خودمختار این است که آنها را نسبت به تخلفاتی که علیه کودکان و نوجوان رخ می دهد آگاه کنیم، زیرا آنها به دلیل نابالغ بودن ذهنی و جسمی نمی توانند تصمیم درستی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: «اگر مشکلاتی برای خانواده‌های کودکان به‌ویژه دختران وجود دارد، باید به عنوان یک طرف بی‌طرف برای یافتن راه‌حل‌های مناسب مانند سازمان‌های خانواده و حمایت از کودکان در اروپا مداخله کرد.

خلیل تاکید کرد: «نیاز به اجازه دادن به کمیته‌ها برای پیگیری و نظارت بی‌طرفانه وضعیت و بازرسی اردوگاه‌ها برای اطمینان از عدم وجود موقعیت‌های نامنظم» تاکید کرد.

وی گفت: در صورت تداوم این موارد، در هر فرصتی به آنها اشاره می کنیم و آنها را به عنوان خشونت سیستماتیک علیه کودکان می دانیم.

خلیل از اداره خودمختار خواست تا “فوراً خردسالان را از خدمت خارج کند و آنها را در کار و جنگی که مناسب سن آنها نیست قرار ندهد.

خلیل در خصوص فعالیت های این انجمن گفت: کار ما در طول سال در این زمینه ادامه دارد، اما از ۲۵ نوامبر تا ۸ مارس روز جهانی زن برای مبارزه فشرده علیه انواع خشونت علیه زنان فرصت داریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین