۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مخالفت امریکا از حضور پ ک ک در ژنو ۲

  • ۲۳ آذر ۱۳۹۲
  • ۲۰۲ بازدید
  • ۰

امریکا در حمایت از هم پیمان ترکیه از رسمیت یافتن پ ک ک در کشور سوریه ممانعت می کند، و حزب اتحاد دمکرات (PYD) را نماینده مردم کُرد در سوریه نمی داند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ ک ک دست نشانده کشور های اروپایی و امریکا می باشد ، و در مسیر اهداف آنان قدم بر می دارد . فرقه تروریستی پ ک ک با نام حزب اتحاد دموکراتیک یا همان ( PYD) مناطق کردنشین سوریه را از زمان آغاز بحران این کشور به دست گرفته و با تارج اموال مردم و ناامن کردن آن سبب فرار هزاران کرد سوری به مناطق مختلف شده است.
این فرقه تروریستی با تشکیل دولتی خود گردان بدنبال مشروعیت ، و رسیمت یافتن خود بوده ، و در همین راستا بیشتر احزاب کُردی بویژه طرفداران مسعود بارزلانی را سرکوب کرده تا در کردستان سوریه به استقلال دست یابد.
گروهک تروریستی پ ک ک با مطرح شدن ژنو ۲ برای نشست مخالفان و دولت سوریه پ ک ک نیز اعلام کرد به نام کردها در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.
این درخواست تروریست ها با مخالفت آمریکا فرانسه و ترکیه و همچنین کردهای سوریه و بارزانی مواجه شد. در آخرین موضع گیری آمریکا رابرت فورت سفیر سابق آمربکا در سوریه در پاریس با نماینده (PYD) به نام خالد عیسی ملاقات کرده و از وی خواسته تا به سرکرده هایش اعلام کند که قرار نیست در ژنو – ۲ درباره مسئله کرد آن هم پ ک ک بحث کند. کردها بخشی از سوریه هستند و خود مردم برای خود تعیین تکلیف خواهند کرد نه یک فرقه خارجی.

این موضع آمریکا با ناخوشایندی تروریست ها مو اجه شده است. آمریکا از این نظر برای تامین امنیت ترکیه هم پیمان گامی مهم برمی دارد و از رسمیت یافتن قدرت تروریست ها در سوریه ممانعت می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *