۱۰ فروردین ۱۴۰۳

محمد مهدی شهریاری؛دلمان پیش قطور است

  • ۹ اسفند ۱۳۹۸
  • ۳۴۴ بازدید
  • ۰

?از همان لحظات نخست وقوع زمین لرزه در بخش قطور شهرستان خوی به جهت اهمیت مسئله راهی منطقه شدیم. نشست مدیریت بحران را با حضور برخی از دستگاه های اجرایی تشکیل دادیم و در لحظاتی که پس لرزه ها یکی پس از دیگری شریان های حیاتی منطقه را به نشانه رفته بود کنار مردمان نجیب، صبور و مقاوم قطور بودیم تا به آنها اطمینان بدهیم که کنارشان هستیم.

?اقدامات و سیاست های رسیدگی به زلزله زدگان در زمین لرزه اول به مدیران ابلاغ و راهی ارومیه شدیم. هنوز در اتاق کارم مستقر نشده بودم که زلزله ای شدید تر منطقه را دوباره لرزاند. ارتباطات قطع شد و برای بررسی و مدیریت حادثه دوباره راهی قطور شدیم. تلفن ها قطع بود. از برق خبری نبود. خوشبختانه با کار جهادی در کنار فعالیت‌های جاری هلال احمر، زیرساخت هایی چون برق و تلفن در همان شب برقرار شد.

?به جهت اهمیت امداد رسانی و مدیریت عملیات معاون امور عمرانی را به همراه برخی دیگر از مدیران ستادی موظف نمودم تا رسیدن قطور به شرایطی عادی در منطقه بمانند و نسبت به تسریع در روند خدمات رسانی اقدام نمایند. تا به امروز نزدیک به ۵ هزار چادر، ۵ هزار وسیله گرمایشی و ۵ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته به همراه تامین و برقراری زیر ساخت های اساسی در منطقه توزیع و فراهم شده است. مکانهای ویژه برای نگهداری احشام زنده ایجاد شده است. تیم های روانشناسی در منطقه مستقر شده اند. روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می شود و در کنار این خدمات، برنامه ریزی و اجرای عملیات آوار برداری و بازسازی هم آغاز شده است.

?پیام های شما مردم نجیب را لحظه به لحظه دریافت می کردم و هنوز هم دریافت می کنم. پیشنهادها و گلایه های‌تان را برای سرعت بخشی به امور مورد توجه قرار می دهیم. به همراه مسئولین مربوطه استانی از برخی روستاها که دچار خسارت جدی شده بودند بازدید شد. با وجود همه تلاش‌هایی که خدمتگزاران‌تان در مجموعه های مختلف برای تسکین دهی به دغدغه های شما انجام می دهند اما گلایه های‌تان را به دیده منت پذیرا هستیم.

?از سرمای استخوان سوز و پس لرزه های هراس انگیز منطقه آگاهیم و همه همت مان را بکار گرفته ایم تا قطوری محکم تر از امروز بسازیم لایق شما مردمان نجیب و صبور. فارغ از همه شعله های نفرتی که برخی در مسیر خدمت رسانی به شما به اهداف مختلف به راه انداخته اند ما مصمم به خدمت هستیم و تا انتهای مسیر با هم خواهیم بود.

?در روزهایی که دست رانت و رانتخواران را از سفره سوخت شما بزرگواران قطع کردیم همین افرادی که امروز بر طبل سیاه نمایی می کوبند فریاد وا اسلاما سر می دادند. اما امروز خوشحالیم که یکی از نتایج آن کار جهادی جواب داد و با بیمه نمودن منازل روستایی در ۲۰ کیلومتر نوار مرزی بخش اعظمی از دغدغه های شما را جبران کردیم.

?اگر چه بسیاری دوست ندارند این موضوع بیان شود و کماکان با سیاه نمایی و تقطیع واقعیت ها فضا را ملتهب سازند اما ما وظیفه داریم تا به شما اطمینان خاطر بدهیم که خسارت هایی که از قبل زلزله به منازل‌تان وارد شده جبران می شود. هر واحد مسکونی به میزان ۳۰ میلیون تومان بیمه شده و پیگیری می شود در اولین فرصت خسارت ها پرداخت شود.

?علاوه بر بیمه ای که انجام شده است، کمک های معیشتی و تسهیلات بلاعوض برای خرید لوازم زندگی و کم بهره برای ساخت واحدهای مسکونی هم به زودی برای شما بزرگواران ارائه می شود. همه ایران بسیج شده تا در نیمه اول سال آینده همه واحدهای تخریب شده و خسارت دیده بازسازی شود.

?ما مشکل اتحاد نداریم؛ همبستگی مان روز به روز بیشتر هم می شود. گواه اش واکنش و عملکرد خدمتگزاران شما در حوزه های مختلف است که شبانه روز در منطقه مستقر هستند تا گوشه ای از آلام شما را بکاهند.

?نقش آفرینی همین مردم در زلزله کرمانشاه، آذربایجان شرقی، ایلام و سیل لرستان ثابت کرده که در کنار هم سامان می بخشیم. برای همین اطمینان داشته باشید که همه پای کار هستند و در این مسیر هیچ کوتاهی قابل بخشش نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *