۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مالیات های سنگین وضع شده از سوی پ.ک.ک، شهروندان سوری را به ستوه آورده است

مالیات های سنگین وضع شده از سوی پ.ک.ک، شهروندان سوری را به ستوه آورده است

  • ۳ مهر ۱۴۰۱
  • ۲۲۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، وضع مالیات بر بازرگانان، فعالیت‌های اقتصادی، خرده‌درآمدها و شهروندان توسط کادرهای گروه تروریستی پ‌ک‌ک در مناطق تحت کنترل خود در سوریه ادامه دارد.

برنامه مالیاتی گسترده پ.ک.ک با اعتراضاتی در شهر قامشلو در سوریه مواجه شد، جایی که بیش از ۱۶۰ مغازه روز چهارشنبه درهای خود را در مجتمع مرکزی شهر بستند و تحمیل حق الامتیازهای گزافی را که به زور و به زور جمع آوری می شود محکوم کردند.

روز شنبه، منابع محلی گفتند که نیروهای این گروه تروریستی ۱۹ مغازه را در رقه به دلیل امتناع از پرداخت مالیات، در میان خشم شدید ساکنان بستند.

رامان یوسف، فعال رسانه ای کرد در این رابطه گفت: برنامه وضع مالیات بر کردها توسط اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک در قامشلو ادامه دارد.

وی افزود: «اعضای پ.ک.ک برای گرفتن مالیات از مردم کتاب چاپ کردند و به بهانه حمایت از چریک ها در کوهستان در خیابان های قامشلو و سایر مناطق کمپین عمومی را آغاز کردند.

یوسف با بیان اینکه هر راننده تاکسی حداقل ۱۰ هزار لیره سوریه پرداخت می کند، خاطرنشان کرد: به محله عنتریه – هلال – کرنیش – جودی اطلاع داده شد و به رئیس خط اطلاع داده شد که از آنها پول بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: از مالکان خودروهای حمل و نقل داخلی (سرویس) ۱۵ هزار لیره سوری خواسته شده است، در حالی که صرافی ها و حواله ها حداقل ۱۵۰۰ دلار به آنها تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه «دفاتر املاک و طلافروشی ها بخشی از این طرح هستند»، خاطرنشان کرد: «این کمپین شامل محله ها و خانه های مردمی می شود و کمون به زودی این وظیفه را بر عهده می گیرد».

یوسف همچنین اظهار داشت: عناصر پ.ک.ک مبالغ هنگفتی از مزارع و دهقانان روستاها جمع آوری کردند.

این روزنامه نگار کرد پرسید: «تولید ۱۲۵ هزار بشکه در روز و این همه واردات مالیاتی به کجا می رود؟

در حالی که برخی دیگر می گفتند که صاحبان طلافروشی در شهر قامشلو نمی توانند تمام طلاها را به نمایش بگذارند، زیرا اعضای پ.ک.ک به ازای هر قطعه جواهراتی که در ویترین به نمایش گذاشته می شود درصدی از پول را از آنها می گیرند که این امر منجر به کاهش فروش شده و باعث شده است دیگران مغازه هایشان را ببندند.

صالح نمر، وکیل دادگستری نیز در این باره گفت: «همه ادارات در سوریه وظیفه جمع آوری و گرفتن حق امتیاز از مستضعفین در میان مردم را دارند».

شهروند عمرعلی اظهار داشت: “ممکن است نفت، گاز، گندم و قاچاق برای آنها کافی نباشد، بنابراین بر مردم آسیب دیده مالیات وضع می کنند.”

برخی دیگر دیدند که این پول به رهبری پ.ک.ک در قندیل می رسد و هیچ یک از آن برای مردم آسیب دیده خرج نمی شود.

روز چهارشنبه، منال خلیل، تحلیلگر سیاسی کرد گفت: «اکنون متوجه می شویم که شهروندان از ساده ترین مسائل زندگی، بدون گاز، بدون برق و بدترین نوع نان که حتی به عنوان علوفه مناسب نیست، محروم هستند. با تمام این موارد، متوجه می‌شویم که اعضای پ‌ک‌ک مالیات‌های متعددی را بر مردم تحمیل می‌کنند: مالیات سالانه، مالیات مجوز، مالیات خانواده شهدا و غیره.»

وی با تاکید بر اینکه «همه منابع منطقه بدون صرف یک ریال برای ساکنان منطقه به قندیل می رود»، خاطرنشان کرد: «آنچه مغازه داران را به اعتصاب واداشت، بالا بردن سقف مطالبات بی حد و حصر مادی قندیل بود».

فعالان کرد می گویند که اداره PYD در روزهای آتی به دنبال افزایش قیمت نان و سوخت در مناطق تحت کنترل خود با توجه به شرایط بد زندگی در این منطقه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *