۳۰ فروردین ۱۴۰۳

لیلا زانا به دیدار اوجالان می رود

  • ۹ تیر ۱۳۹۳
  • ۳۰۷ بازدید
  • ۰

نماینده ی دیاربکر همراه با سرّی ثریا اُندر با رهبر زندانی پ.ک.ک دیدار می کند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از پایگاه تحلیلی خبری İlkehaber لیلا زانا سیاست مدار کُرد ترکیه و نماینده ی دیاربکر، همراه با سری ثریا اُندر نماینده ی استانبول و معاون رهبر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) طی روزهای آتی با رهبر زندانی پ.ک.ک دیدار می کنند.
با توجه به روابط حسنه ای که بین لیلا زانا و مسعود بارزانی و دیگر سران اقلیم کردستان عراق وجود دارد، پیش بینی می شود در دیدار زانا با رهبر زندانی پ.ک.ک، دو مساله ی مهم مورد ارزیابی قرار بگیرند: ۱- موضوع تحولات اخیر عراق و مواضع کردها. ۲- مساله ی کنگره ی ملی کُرد و تلاش بریا عادی سازی روابط بین پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق.
این دومین بار است که لیلا زانا مجوز ملاقات با اوجالان را دریافت می کند. از زمانی که این سیاست مدار کُرد در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که در پرونده ی حل سیاسی معضل کردها، فقط به رجب طیب اردوغان اعتماد دارد، وی عملا مورد بایکوت حزب صلح و دموکراسی و دیگر نهادهای مدنی پ.ک.ک قرار گرفت. او در جریان سفر مسعود بارزانی و اردوغان، به دیاربکر، به طور خودسرانه و همراه با احمد ترک، آلتان تان و عادل زوزانی به استقبال آنان رفت و این اقدام نیز مورد انتقاد سران حزب صلح و دموکراسی قرار گرفت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین