۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لیلا آگری؛ یک حذف درون سازمانی دیگر در پ.ک.ک

  • ۴ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۸۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : فیلیز آصلان با کد سازمانی “لیلا اگری” که همان بنام “لیلا وان” شناخته می شد عضو کوردیناسیون زنان در پ ک ک بود وی در سال ۱۹۹۳میلادی از شهر وان ترکیه به پ ک ک ملحق می شود و درماه ژوئن ۲۰۲۰در یکی از روستاهای کوبانی بطور مشکوک توسط هواپیماهای ترکیه کشته شد و همچنین در سال ۲۰۱۴مسئولیت فعالیت های پژاک را نیز برعهده داشت.
ومطبوعات پژاک بدون معیعار های اخلاقی به مناسبت کشته شدنش بیانیه منتشر کرده اند و محل کشته شدنش را در قندیل اعلام کرده است و از وی بعنوان زن ازاد قلمداد کرده است اما واقعیتها را ذکر نمی کنند.
سوال این است ایا تا کسی در پ ک ک و پژاک کشته نشود چرا بعنوان قهرمانو یا انسان نمونه …از او یاد نمی شود حال اینکه همه کادرها می دانستند که حقیقت لیلا و خواسته اش و مخالفت چی بود ؟
لیلا زنی لیبرال بود هر چند که لباس پ ک ک بر تن داشت اما در باطن مخالف پ ک ک بود زیرا در سال ۲۰۰۸میلادی با موراد قرییلان اختلاف داشت و دقیقا گفته اش این بود اگر ما حاکمیت مردها را قبول می کردیم به پ ک ک ملحق نمی شدیم اما رفتار مردان پ ک ک با رفتار مردان بیرونی فرق ندارند و ومردها حق ندارند به ما دستور بدهند و برای ما خط مشی بکشند وی هر جند هم که در پ ک ک بود اما روحش در تضاد پ ک ک بود زیرا می گفت دیگر جنگ جریکی کاری را از پیشن نمی برد و همیشه در تضاد بود وحتی مدتی وی را در انزوا قرار دادند و شورای رهبری پ ک ک اعلام کرد که کسی با او ارتباط برقرار نکنند و بعد از مدتی لیلا چندین گزارش در باره خود نوشت وبعد از پلاتفرم وی را ازاد کردند لیلا اعتقاد به جنگ جریکی نداشت حتی شیوه زندگی او مانند افراد مدنی بود و در قندیل ومنطقه ذاب بیشتر بدون اسلحه بود واز روحیه اش مشخص بود که با فشار او را در پ ک ک نگه می دارند و شورای رهبری پ ک ک همیشه به او سو ظن داشتند و به جاهای می فرستادند که در کنترل گروه بود واو را بیشتر در محدوده قندیل نگه می داشتند واهمیت نمی دادند.
سوال این است شورای رهبری پ ک ک با اینکه میدانست که او تحت تعقیب ترکیه است چگونه اورا بدون هیچ تدابیری امنیتی به منطقه صفر مرزی ترکیه در مرز کوبانی فرستادند زیرا محل کشته شدن او در یکی از روستاهای صفر مرزی در شهر کوبانی بود ودر ان روستا پ ک ک می دانست که جاسوسان میت ترکیه هست ؟ زیرا خود شهر کوبانی با مرز ترکیه ۵کیلو متر فاصله داشت وهمه تحرکات پ ک ک توسط نیروهای ترکیه رصد می شود وبخصو ص همه روستاهای مرز با چشم دیده می شوند زیرا منطقه در دشت قرار گرفته است و علارغم این همه خطرات چگونه او را به انجا فرستادند ؟
سوال این است ایا بغییر از لیلا کسی دیگر نبود که به انجا برود ؟
معلوم است که پ ک ک برای تصفیه افراد خود چگونه از روشهای کثیف استفاده می کند زیرا پ ک ک می دانست که ماندن لیلا در پ ک ک بیشتر ضرر می دهد وبه همین سبب در پی راهی برای تصفیه اش شد زیرا خانواده لیلا قبلا هم با پ ک ک اختلافاتی داشتند وبخصوص برادرش بنام “گونای اصلان” که در اروپا بود علنا با پ ک ک در تضاد بود و به همین منظور پ ک ک با طریقی وی را تصفیه کرد.
پ ک ک ابتدا اعلام کرد که لیلا در منطقه حفاظتی مدیا کشته شده بعدا معلوم شد که در روستای کوبانی کشته شده است.
لیلا می دانست که به باتلاقی پا نهاده اما برای خارج شدن راهی پیدا نمی کرد وبه همین علت هر چند که در بعضی موضوع ها مخالفت کرد اما نتوانست وخود قربانی سیاست تصفیه گری پ ک ک شد.
باید بدانیم که در پ ک ک کسانی هستند با اینکه در سیتم پ ک ک گرفتار شده اند اما راهی یا اینکه حمایتی نمی بینند و اگر پشوانه ای داشته باشند می توانند خود را از جنگال پ ک ک نجات دهند زیرا پ ک ک همه راهها ی اطلاع رسانی را بسته است وبه همین علت تصمیم گرفتن برای خارج شدن از این باتلاق سخت است وبه همکاری و کمک احتیاج است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *