۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • فرمانده جداشده پژاک افشا کرد: “کودار محصول اختلاف سران گروهک بود.”

فرمانده جداشده پژاک افشا کرد: “کودار محصول اختلاف سران گروهک بود.”

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۵۴۹ بازدید
  • ۰

کودار سیاست های پژاک را سیاست  های تدوینی پ ک ک می خواند و  سیاست های پژاک  از منظر  کودار در کردستان ایران قابل اجرا نمی باشد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : سرانجام  تمامی گروه های تروریستی به دلیل قدرت طلبی و زیادخواهی سرکرده های آن انحلال و فروپاشی است، پژاک مدتی در اوایل تاسیس خود توانست با به بازی گرفتن احساسات و هیجانات جوانان، افرادی را به عضویت فرقه در آورد ولی زودتر از آنچه که فکر می نمود،در مسیر نابودی و انحلال قرار گرفت.

اکنون یکی از فرمانده هان جداشده پژاک ،که بیشتر اوقات در کنار سران فرقه بود ،از موضوع مهمی پرده برداشت. و راز تروریست ها را افشا کرد.

این فرمانده تسلیمی اذعان داشت که چون پژاک هیچ گونه اقتدار و قدرتی در ارائه ی برنامه و تصمیم گیری نداشت و همه ی فعالیت های خود را بایستی با پ ک ک هماهنگ می نمود ،منجر به نارضایتی  و در نهایت جدایی  افرادی همچون ریزان جاوید، امیر کریمی از پژاک شدند. اما این جدایی برخی از عناصر رده بالای گروهک به شیوه ماهرانه و هوشمندانه انجام گرفت تا افکار عمومی متوجه دو دستگی در گروهک نباشند.این افراد با تاسیس سیستم کودار، پژاک را زیر مجموعه این سیستم معرفی و گروه را مجاب به رعایت دستورات ابلاغی از سوی کودار معرفی نموده اند. این افراد با سیاستی ماهرانه پژاک را به طور کلی منحل نکرده اند بلکه جزئی از سیستم کودار اعلام نموده اند.

حاجی احمدی که خود فردی عیاش و بی اراده و برای اینکه مقام خود را در روزهای پایانی عمر خود از دست ندهد ،تن به خواسته های برخی اعضای کوردیناسیون داده و بدون هیچ گونه مخالفتی این سناریو را پذیرفت.

فرمانده جدا شده در ادامه می افزاید، در نهایت آنان برای اینکه جایگاه مردمی خود را در کردستان ایران از دست ندهند ، و همچنین افراد مسئول در گروهک بر مسند قدرت خود باقی بمانند، با سیاست و استراتژی نوینی کودار را تاسیس و این گروه جدید التاسیس را “سیستم کودار “خواند تا افکار عمومی را فریب دهند . ایدئولوژی و رویکرد کودار کاملا متضاد با ایدئولوژی پژاک می باشد، می توان گفت کودار هماند سایر گروه های اپوزسیون کُردی ( کومله و دمکرات ،خبات و … )حرکت می کند. کودار سیاست های پژاک را سیاست  های تدوینی پ ک ک می خواند و این سیاست ها از نظر کودار در کردستان ایران غیرقابل اجرا و  مقبولیتی در میان مردم کردستان ایران ندارد.

با تاسیس کودار این اختلافات پایان نیافت و افراد مطرحی همچون شمال بشیری کاملا منزوی و از قدرت بر کنار شد.

استراتژی کودار با اساسنامه و اظهارات سران پژاک کاملا متفاوت است. یعنی می توان با مقایسه اساسنامه کودار و پژاک کاملا به این موضوع پی برد.

با کمی تامل و اندیشه می توان این نکته را درک کر،که اگر وحدت و یگپارچگی در میان سران فرقه بود نیاز به تاسیس کودار نبود ، پس به راحتی می توان گفت کودار محصول زیادخواهی  سران فرقه می باشد.

اکنون با افشای گری این فرمانده سابق پژاک ماهیت تروریست ها هویدا  و کاملا روشن می باشد که این تروریست ها برای کسب قدرت و زیادخواهی خود در حال تلاش و تکاپو هستند ، ومردم کردستان برای آنان ارزشی ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین