۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • فاضل بشارتی مسئول شاخه‌ حلبچه‌ حزب دمکرات کردستان: پایگاه‌های نظامی ایران در خاک این کشور است نه در اقلیم کردستان

فاضل بشارتی مسئول شاخه‌ حلبچه‌ حزب دمکرات کردستان: پایگاه‌های نظامی ایران در خاک این کشور است نه در اقلیم کردستان

  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
  • ۳۴۹ بازدید
  • ۰

مسئول شاخه‌ حلبچه‌ حزب دمکرات (پارتی) در واکنش به‌‌ گزارش‌ها مبنی بر اقدام ایران به‌ ایجاد پایگاه‌ نظامی در خاک اقلیم کردستان تأکید کرد: پایگاه‌های نظامی ایران در خاک این کشور است نه در اقلیم کردستان.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ، فاضل بشارتی مسئول شاخه‌ حلبچه پارتی در مصاحبه‌ با پایگاه‌ خبری – تحلیلی باس، درباره‌ گزارش روزنامه‌ «الشرق الاوسط» مبنی بر ایجاد پایگاه‌ نظامی از سوی ایران در استان سلیمانیه‌ اقلیم کردستان، گفت: ایجاد پایگاه‌‌ جدید از سوی ایران واقعیت دارد، اما بر اساس اطلاعات ما این پایگاه‌ها در خاک این کشور است، نه‌ در اقلیم کردستان.
وی افزود: پایگاه‌های ایجاد شده‌ از سوی ایران در داخل مرزهای این کشور با اقلیم کردستان است و این اقدامات هر ساله‌ انجام می شود.
این مسئول حزب دمکرات کردستان تاکید کرد که‌ پایگاه‌های نظامی ایران در خاک این کشور است و ایجاد آن ها به‌ منظور حفاظت بیشتر از مرزها صورت می گیرد.
در این رابطه،‌ مصطفی چاورش عضو رهبری اتحادیه‌ میهنی (یکیتی) و فرمانده‌ نیروهای پیشمرگ این حزب، ضمن اشاره‌ به‌ اینکه‌ آن ها اطلاعی از وجود پایگاه‌ نظامی ایران در اقلیم کردستان ندارند، تاکید کرد که‌ انجام هر اقدامی از سوی ایران در اقلیم کردستان با توافق میان طرفین انجام می شود.
طی چند روز گذشته‌ روزنامه‌ «الشرق الاوسط» لندن در خبری ادعا کرد که‌ ایران در شهر سید صادق استان سلیمانیه‌ اقلیم کردستان عراق در حال ساخت پایگاه‌ نظامی مجهز به‌ سکوی موشکی است.
پیش تر نیز دبیر کل وزارت پیشمرگ ادعای روزنامه «الشرق الاوسط» در خصوص اقدام ایران به تأسیس پایگاه موشکی در اقلیم کردستان را تکذیب کرده‌ بود.
جبار یاور با اشاره‌ به‌ اینکه‌ در اقلیم کردستان به‌غیراز مشاوران نظامی ایران هیچ‌گونه پایگاه‌های نظامی یا موشکی ایرانی وجود ندارد، تاکید کرد که‌ ادعای روزنامه «الشرق الاوسط» نوعی یاوه‌گویی و اطلاعات بی‌اساس است و از مسئولان این روزنامه خواست برای مطمئن شدن از عدم وجود پایگاه موشکی ایران، از اقلیم کردستان دیدار کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *