۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • عناصر پ.ک.ک و پژاک از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند

عناصر پ.ک.ک و پژاک از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند

  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۶۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: شبه‌نظامیان گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در مناطق مختلف اقلیم کردستان مستقر هستند که بیشتر آن‌ها مناطق ناهموار مرزی و کوهستانی هستند، به ویژه سوران، سیدکان، قندیل، دهوک، زاخو، الزاب، عامیدی ​​(امادیه)، هفت‌نین ، کانی مسی، سلیمانیه و حومه آن، بعلاوه مخمور و سنجار.

از اواسط سال ۲۰۲۱، عملیات زمینی و هوایی ارتش ترکیه مقر و شبه نظامیان پ.ک.ک و پژاک را هدف قرار داده است که بیشتر آنها در امتداد مرز با ترکیه قرار دارند و این امر منجر به درگیری و بین شبه نظامیان این گروه تروریستی و نیروهای ترکیه شده است و به همین علت پ.ک.ک عناصر خود را در نزدیکی مناطق مسکونی و مکان های نزدیک به نیروهای امنیتی مستقر می کردند تا از بمباران خلاص شوند.

یک شهروند روستای نوداروک از توابع بخشداری سیدا عصر دیروز پنجشنبه بر اثر حمله هوایی ارتش ترکیه کشته شده و پیکرش ساعت شش صبح روز جمعه (به وقت اربیل) به بیمارستان رسید. وی از نیروهای پیشمرگ به نام سرور قدیر(۴۶ ساله) و پدر سه فرزند است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع خبری، خودروی وی که یک دستگاه وانت تویوتا بود در ۵ کیلومتری روستای وی هدف یک پهپاد ترکیه قرار گرفت.

این اولین بار نیست که شهروندان این منطقه به دلیل حضور شبه نظامیان PKK قربانی بمباران و اقدامات جنگی می شوند و برخی از آنها قربانی مین های کار گذاشته شده توسط شبه نظامیان تروریست پ.ک.ک می شوند.

خسارات مادی قابل توجهی که به اموال شهروندان، طبیعت و محیط زیست منطقه و همچنین به چراگاه ها وارد می شود، ساکنان صاحب دام را مجبور به فروش آن ها و ترک منطقه می کند و از خسارات قابل توجهی که به گردشگری وارد می شود نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

در این خصوص احسان چلپی مدیر منطقه گفت که شبه نظامیان پ.ک.ک از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. آنها می آیند و به نقاط تماس ارتش ترکیه در روستاهای مرزی تیراندازی می کنند، سپس با پوشیدن لباس هایی شبیه به ساکنان منطقه فرار می کنند تا خود را استتار کنند و از دید مردم پنهان شوند. بمباران پهپادهای ترکیه نیز بر ساکنان منطقه که به کشاورزی و دامداری مشغول هستند مالیات و حق الزحمه تحمیل می کنند.

وی ادامه داد علاوه بر کشته شدن این شهروند، ۲۱ شهروند در مرزهای این ولسوالی بر اثر درگیری بین دو طرف در پنج سال گذشته، چه بر اثر انفجار مواد انفجاری جاسازی شده توسط ستیزه جویان پ.ک.ک یا در نتیجه بمباران ترکیه، کشته یا زخمی شده اند. ، به علاوه تعدادی از نوجوان و جوانان منطقه نیز توسط پ.ک.ک ربوده شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *