۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

علت تشدید حملات پهپادهای بدون سرنشین ترکیه در اقلیم کردستان

  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۲۰۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : ترکیه با بکار بری تکنولوژی در بخش نظامی نسبت به گذشته در برابر گروهک پ ک ک به موفقیت های چشمگیری دست یافته است و امار میدانی و اعلام شده هر روز وضعیت پ ک ک را وخیم تر نشان می دهد.
در سالهای گذشته درگیریهای پ ک ک و ارتش ترکیه بیشتر در خاک ترکیه بود ودرگیرها بصورت جریکی صورت می گرفت و گاهی نیز ارتش ترکیه برای عملیاتها هزاران سرباز را در عملیاتها شرکت می کردند و تنها تاکتیک مبارزه پ ک ک بصورت جریکی بود و ابتدا هدف مورد را کشف و بعدا ضربه می زد و در هر عملیات از گروهای ۴ الی صد نفره نیز استفاده می کرد.
اما با پیشرفت فناوری در بعد تکنولوژی جنگی ترکیه بیشتر براین بابت تاکید کرد و با استفاده از قدرت هوایی و بخصوص در بخش پهپهادهای بدو ن سرنشین در طول ۵سال گذشته عرصه میدانی را بر نیروهای پ ک ک تنگ تر کرد زیرا با خصوصیات پهپادهای بدون سرنشین و ماندن طولانی مدت در هوا در عرصه کشف و تجسس مانع تحرکات پ ک ک شد و تحرکات پ ک ک و رفت و امدها را به طور کلی محدود تر کرد.
در حال فعلی با سیر حملات هوایی ترکیه در بخشهای گوناگون اعم در شمال سوریه و کردستان عراق هم در بخش کوهستانی و هم در بخش شهری عرصه فعالیتهای پ ک ک داری ریسک دوچندان شده است و با یک معنا با گستردگی جنبه حملات هوایی دیگر جنگ جریکی معنای خود را از دست داده است زیرا بعد حملات به حدی رسیده که ماشین در حال حرکت نیز مورد هدف قرار می گیرد و از همه مهمتر بیشتر هدفها فرماندهان پ ک ک هستند و این خود بزرگترین ضربه به قدرت مدیریت جنگی پ ک ک می شود.
در حال حاضر بیشتر درگیریها در مناطق ذاب و زاگروس در خاک اقلیم کردستان صورت می گیرد و محل درگیرها در داخل تونل هایی هستند که قبلا توسط پ ک ک درست شده اند و درگیرهای در داخل خاک ترکیه ۹۵درصد نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده اند و وزارت داخلی ترکیه امار کادرهای پ ک ک را در داخل خاک ترکیه کمتر از ۱۶۰نفر تخمین می زنند.
یکی از چالش ترین بحثها این است که چه کسی و یا چه گروهی اطلاعات زنده را به میت ترکیه می دهد ؟
ایا در داخل پ ک ک این اطلاعات به میت داده می شود ؟
یا اینکه جناح های درون حزبی پ ک ک بدنبال تصفیه همدیگر هستند ؟
زیرا قدرت و پردازش اطلاعات با سرعتی که صورت می گیرد محال است که این تبادل داده را به اهالی روستائیان ربط بدهیم چونکه روستائیان به همه جوانب رصد و تعقیب دسترسی ندارند و حتی بیشتر فرماندهان را نیز نمی شناسد.
در تحقیقات صورت گرفته به این نتیجه می رسیم که حملات هوایی بر روی اشخاص از قبل به میت داده می شود و میت می داند که چه کسی را مورد هدف قرار خواهد داد و گرنه این همه هدف قرار دادن فرماندهات تصادفی نیست و در بیشتر حملات فرماندهان نظامی مورد هدف قرار می گیرند و این سوال پیش می اید که ایا جناح اصلاح طلب بدنبال تصفیه جناح محافظه کار است ؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین