۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو جدا شده از پ.ک.ک: اوجالان نادان است!

  • ۱۹ دی ۱۴۰۲
  • ۱۱۶ بازدید
  • ۰

نوال،یکی از کادرهای گروه تروریستی پ.ک.ک است که سازمان را ترک کرده و اکنون در اروپا زندگی می کند. او اسرار برخی از ملاقات های خود با اوجالان در سوریه را فاش کرده است.

انجمن بی تاوان: «زنان در پ.ک.ک» عنوان کتابی است که نزدت بولدان به زبان ترکی آن را نوشته و هوشنگ آن را به کردی ترجمه کرده است. این کتاب داستان واقعی ۱۰ زن را روایت می کند که گروه تروریستی پ.ک.ک را ترک کرده اند.

نوال دختری از شهر وان در ترکیه است که مانند هزاران دختر کرد دیگر فریب خورده تا به نام مقاومت و کردستان شیرین به پ.ک.ک بپیوندد. اما نوال از همان روزهای اول پیوستن به پ.ک.ک شوکه شد و خیلی زود واقعیت پ.ک.ک را فهمید و متوجه شد که پ.ک.ک تحت عنوان کردی علیه کردها و کردستان است. نوال در بخشی از اعترافات خود از وضعیت رهبری زنان در پ.ک.ک در سال ۱۹۹۵ صحبت می کند، زمانی که به سوریه رفت تا زیر نظر اوجالان آموزش ببیند.

اوجالان نادان است

«در مارس ۱۹۹۵، پس از اولین کنفرانس زنان، در سوریه تصمیم گرفته شد که گروهی از اعضای مدیریت زنان به آنجا بروند تا توسط اوجالان آموزش ببینند. ما به سوریه رفتیم و اوجالان اینها را به ما گفت: «وقتی بچه بودم، کبوتر را دوست داشتم. برادرم نمی توانست سوار الاغ شود. به مدرسه می رفتیم و چیزهایی می دزدیدیم. کودکی من اینگونه گذشت.»نوال گفت: «این راهی بود که همه ما بزرگ شدیم، بنابراین من نمی دانم اوجالان چه تفاوتی در این زمینه ایجاد می کند.

اوجالان فقط می تواند بر افراد نادان تأثیر بگذارد

«نکته جالب این است که اعضای ستاد زنان موضوع «کبوتر گرفتن» را خیلی مطالعه کردند و گفتند که آپو هدفی داشته است! آن موقع فهمیدم که اوجالان آدم نادانی است و ما خودمان او را اینقدر بزرگ کرده ایم.» کادرهای پ‌ک‌ک می‌گفتند کسانی که از سوریه برگشته‌اند از رهبر نیرو و انرژی می‌گیرند و اوجالان مردم را مثل دوپینگ شارژ می‌کند. اما چهار ماه در سوریه ماندم و تاثیری بر من نداشت. متوجه شدم که اوجالان چیز جدیدی ندارد و فقط می تواند بر افراد نادان تأثیر بگذارد.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین