۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • عده ای از سران پ.ک.ک و پژاک خواهان پناهندگی در کشورهای دیگر هستند

عده ای از سران پ.ک.ک و پژاک خواهان پناهندگی در کشورهای دیگر هستند

  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۰۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : عرصه برای گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک به حدی تنگتر شده است که دوستگی در درون این گروه مافیایی و شاخه های وابسته به ان ایجاد گردیده و عده ای از سران آن و کادرها قبول کرده اند که دیگر به خط پایان رسیده اند. بعد از پیروزی اردوغان در ترکیه و کاهش آرای کردها در مناطق کردنشین پیامی واضح به پ.ک.ک و گروهای وابسته به آن داده شد که دیگر با طریق خشونت نمی توان به جایی رسید. هر چند که پ.ک.ک و همه سرکردگان آن امید زیادی به پیروزی قلیچداراوغلو داشتند و شبانه روزی برای وی کار می کردند نتوانستند آرای کردها را به نفع او تمام کنند.

آینده پ.ک.ک به کجا ختم خواهد شد؟
آینده پ.ک.ک با تاریکی فراوانی همراه خواهد بود. چرا که در شرایط فعلی هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه نظامی پ.ک.ک در تنگنا قرار گرفته است که از همه مهمتر عدم همراهی مردم مناطق کردنشین ترکیه با پ.ک.ک است و مردم این پیام را دادند که امیدی به جنگ جریکی ندارند و به این قناعت رسیده اند که دارد از آنها سو استفاده می شود و به همین منظور مجموع آرای حزب دمکراتیک خلقها نسبت به ادوار گذشته کاملا کاهشی بود و آرای کردها به دیگر احزاب سرازیر شد. زیرا کردها در ترکیه از جنگ و درگیری و ماندن در بین دو قدرت به ستوه آمده اند.

در بعد نظامی پ.ک.ک در حالت بسیار ضعیفی بسر می برد و طوری شده که دیگر کادرها نتوانند نسبت به گذشته در بیرون براحتی حرکت کنند و به طور کلی در غارها محدود شده اند و دچار آسیب های روانی و تندروستی شده اند و به همین علت موجی از ناامیدی در بین کادرهای پ.ک.ک و پژاک صورت گرفته است و در بعد از انتخابات دوستگی در بین سران این گروه تروریستی ایجاد شده است که عده ای براین هستند که دیگر روش جنگ جریکی در شرایط فعلی جوابگو نیست و خواهان گفتگو و اقامت در کشوری ثالث هستند تا بتوانند خود را نجات بدهند.

لازم است که کردها از گذشته درس بگیرند که سیاست مبتنی با ایده پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن از جمله پژاک و کودار تنها بدنبال منافع عده ای افراد هستند و اینها تنها متکی بر ناسیونالیسم کردی در صدد هستند که با رسانه هایشان مردم را تحرک کنند و گذشته ثابت کرده است که این گروهک ها همیشه بدنبال منافع خود بوده و مستقل نیستند و نمی توانند راجع به موضوعی تصمیم بگیرند. همچنان که ما در شمال سوریه شاهد هستیم که گروه وابسته به پ.ک.ک با قدرت اسلحه مردم را اذیت می کنند و تمام عرصه های زندگی از جمله از مدرسه گرفته تا دانشگاه بوی متعفن ایدئولوژیکی را می دهد. اگر با ایدئولوژی اوجالان باشید حق زندگی دارید وگرنه مجبور به ترک شهر و روستای خود می شوید و نفوذ آن ها در همه امور زندگی مردم را به ستوه اورده است و به همین منظور ترجیح می دهند که به اروپا و به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *