۳۰ فروردین ۱۴۰۳

عبداله اوجالان؛ حامی کُردها یا عنصر فعال ارگنکن؟!

  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۲۳۷ بازدید
  • ۰

اوجالان رهبر گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک از روزی که بعنوان عنصر فعّال میت ترکیه و عضو فعال ارگنکن وارد صحنه‌ی سیاست شده است؛ خود را با شخصیت‌های مهم تاریخ مقایسه نموده و همیشه مردم کُرد را به عقب‌ماندگی و نفهمی متهم کرده که چرا او را نمی‌فهمند.

اوجالان بسیار سعی کرد که خود را پیامبر معاصر معرفی کند؛ برای همین هم تحلیلات تحریفی زیادی را از تاریخ اسلام و آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) ارائه داد که هیچ کدام نتیجه بخش نبودند و مردم مسلمان کردستان را متاثر ننمود؛

برعکس چهره‌ جاه‌طلبانه و ضددینی اوجالان را برای همگان آشکار کرد. اوجالان بعد از شکست این پروژه‌ پلید، درصدد برآمد تا خود را با ناپلئون مقایسه کند و خود را شخصیتی در این سطح معرفی نماید.

رهبر فرقه‌ی تروریستی پ.ک.ک و پژاک شخصت‌هایی مثل گاندی، چگوارا، ماندلا و… را در وضعیتی بسان خود می‌بیند و با این تحریفات در صدد است که خود را به همچنین سطحی در تاریخ بشریت برساند؛ غافل از اینکه تاریخ بشریت هیچ گاه همچنین انسان‌هایی را در بطن خود نپرورانده و قبول ندارد.

در ادامه‌ی این خودتعریفی‌ها، اوجالان موقعیت و جایگاه خود را با ماندلا مقایسه کرده است. او در آخرین دیدار خود با وکلایش، می‌گوید: « ماندلا نیز گفته بود تا زمانیکه آزاد نشود نخواهد توانست هیچ گام نتیجه‌بخشی بردارد. برخی موارد وجود دارد که اگر من آنرا انجام ندهم، شخص دیگری که قادر به انجام آن باشد وجود ندارد و…»

سخنان اوجالان آشکارا تحقیر اذهان کُردی است. او با این سخنان می‌خواهد بگوید که شما قادر به انجام هیچ کاری نیستید و تنها مرد میدان و عمل من هستم. البته بعید نیست که اوجالان در زندان دچار توهم و … شده باشد؛ چون این سخنان مستقیماً شخصیت و تاریخ گذشته و معاصر کُردها را زیر سئوال می‌برد. جالب‌تر از همه اینکه اوجالان کُرد هم نیست.! او فرزند یک خانواده‌ ترک تبار است که در یک روستای مجاور در اورفا به دنیا آمده است. کُردی بلد نبودن اوجالان خود مصداق این ادعا است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *