۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • عبدالحکیم بشار: هرکس خواستار حذف سازمان پ ک ک از فهرست تروریسم بین المللی است باید به حل مشکلات تشدید کننده آن توجه کند.

عبدالحکیم بشار: هرکس خواستار حذف سازمان پ ک ک از فهرست تروریسم بین المللی است باید به حل مشکلات تشدید کننده آن توجه کند.

  • ۲۵ دی ۱۴۰۰
  • ۲۹۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، عبدالحکیم بشار، معاون رئیس ائتلاف ملی، تأیید کرد که طرف‌هایی که خواستار حذف نام سازمان تروریستی پ‌ک‌ک از فهرست تروریسم بین‌المللی هستند، بخشی از آن سیستم یا تمدید واقعی آن هستند، و جای تعجب دارد که درخواست مردم سوریه علیه در وهله اول یک سازمان غیر سوری.

اظهارات بشار در واکنش به پروژه ای است که در مناطق شرق فرات با فشار بر نهادهای جامعه مدنی برای امضای طوماری که از جامعه بین المللی خواسته شده است نام سازمان پ.ک.ک را از “لیست تروریستی” بین المللی حذف کند، منتشر شد. ”

بشار محکوم کرد که شخصیت‌ها و سازمان‌های مدنی سوری خواستار حذف نام یک سازمان غیر سوری مانند سازمان پ‌ک‌ک از فهرست «تروریسم» آمریکا و اتحادیه اروپا شدند.

عبدالحکیم خاطرنشان کرد: کسانی که این کارزار را انجام می دهند یا در آن شرکت می کنند، به اندازه کافی مشکلات امنیتی و معیشتی دارند که موجودیت، خانواده و ثبات آنها را تهدید می کند و باید از سازمان مذکور بخواهند که در امور کردهای سوریه دخالت نکند. و باید سازمان مذکور را به خروج از سوریه دعوت می‌کردند، نه برای ایجاد پای این سازمان از طریق این فراخوان‌ها.

عبدالحکیم خاطرنشان کرد: به دلیل عملکرد اعضای پ.ک.ک در سوریه و سیاست شکست خورده آنها در مدیریت منطقه، در روزهای اخیر بیش از ۱۲۰۰ شهروند کرد سوری به دلیل شرایط بد اقتصادی و شرایط بد اقتصادی به اقلیم کردستان عراق پناهنده شدند. عدم ثبات امنیتی که از آن رنج می برند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: این شخصیت ها به جای درخواست برای حذف نام سازمان مذکور از فهرست تروریسم، پس از تشکیلات پ ک ک و ابزارهای آن مانند جوانان سازمان موسوم به “جوانین شورشگر” مشکلات زیادی را در منطقه و تلاش آنها برای استفاده از کردهای سوریه برای برنامه های خارجی و خصمانه ایجاد کردند.کشورهای همسایه از جمله دستکاری پل گذرگاه مرزی سمالکا و برداشتن بخش هایی از آن. باعث اختلال در آن و بسته شدن گذرگاه با اقلیم کردستان عراق شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *