۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: آمریکا به کردها خیانت نکرد/ به دنبال کسب ۲۰ درصدآرا در ترکیه هستیم

صلاح الدین دمیرتاش: آمریکا به کردها خیانت نکرد/ به دنبال کسب ۲۰ درصدآرا در ترکیه هستیم

  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۴۳ بازدید
  • ۰

صلاح الدین دمیرتاش، توافق امریکا با ترکیه برای استفاده از پایگاه اینجرلیک را خیانت آمریکا به کردها نمی داند. وی میگوید حزبش به دنبال کسب ۲۰ درصد آرای پارلمانی ترکیه در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی زودرس است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، صلاح الدین دمیرتاش، رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلقها یا HDP که حزب متمایل به کردها محسوب می شود و در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ بیشتر از ۱۳ درصد آراء پارلمان ترکیه را کسب نمود، در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت اردوغان امیدوار است حزب HDP در انتخابات زودهنگام کمتر از ۱۰ درصد آراء برای ورود به پارلمان را به دست آورد اما ما کسب ۲۰ درصد آراء را هدف خود قرار داده ایم.
وی اجازه اردوغان، رییس جمهور ترکیه به آمریکا برای استفاده از پایگاه اینجرلیک ترکیه را برای جبران آبروریزی وی در عدم همراهی با ائتلاف برای مبارزه با داعش توصیف کرد چرا که به گفته دمیرتاش، ترکیه از داعش حمایت کرده است.
رهبر حزب دموکراتیک خلقها بر خلاف برخی تحلیلگران و رسانه ها که توافق اوباما با اردوغان را بر سر استفاده واشنگتن از پایگاه اینجلیک ترکیه برای هدف قرار دادن داعش در سوریه، پوششی برای هدف قرار دادن پ.ک.ک از طرف ترکیه و بنابر این خیانت آمریکا به کردها دانسته اند، گفت: من فکر نمی کنم توافق بر سر استفاده از اینجرلیک خیانت به کردها باشد. من از هر اقدامی برای مبارزه با داعش حمایت می کنم.
وی از اوباما خواست با تشویق دولت ترکیه و پ.ک.ک به ادامه مذاکره، در روند صلح میان کردها و دولت ترکیه نقش ایفا کند.
صلاح الدین دمیرتاش با انتقاد از حملات پ.ک.ک به نیروهای امنیتی ترکیه گفت عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک آماده از سر گیری گفتگو با ترکیه بر سر صلح کردها و ترکیه است.
رهبر حزب دموکراتیک خلقها با بیان این که نباید مردم سکولار و پر رمز و راز کُرد را قربانی حرکتهای تاکتیکی کوتاه مدت کرد، معتقد است امیال کردها و آینده آنها باید با مرزهای ملت- دولت کنونی تطبیق داده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *