۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • صبری توری وقتی زنده بود برای پ.ک.ک “بلا”بود و بعد از کشته شدن “قهرمان”

صبری توری وقتی زنده بود برای پ.ک.ک “بلا”بود و بعد از کشته شدن “قهرمان”

  • ۲۶ دی ۱۴۰۲
  • ۱۱۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: جمله مهم جمیل بایک سرکرده گروهک تروریستی پ.ک.ک این است:”کادرهای مشکل زا و آن هایی که دردسر هستند را به شهرها نفرستید؛ آن ها را به داخل خاک ترکیه بفرستید!”

جمیل بایک برای تصفیه کادرها همیشه سعی می کرد کادرهایی که دردسر بودند را به عمق خاک ترکیه بفرستد که بعد از گذشت مدتی دیگر از آن کادر خبری نمی شد. زیرا بعد از مدتی اعلام می کردند که فلانی در “باکور شهید شده!”

این نحوه تصفیه کادرها در پ ک ک دیگر برای همگان آشکار شده است و صبری را نیز تصفیه کردند که در اعلامیه محل و نحوه کشته شدن وی نامشخص است.

صبری توری که بود؟!

بیشتر کادرهای گروهک تروریستی پ.ک.ک تا حدودی صبری توری را می شناسند. او هرجا که می رفت بعلت اینکه زیاد حرف می زد از محیط رانده می شد و کادرها او را تحمل نمی کردند و مدیریت نیز نسبت به او دل خوشی نداشتند.زیرا می گفتند صبری به هر کجا که می رود اوضاع آنجا به هم می خورد. در حقیقت پ.ک.ک برای اینکه او زود کشته شود او رابه هر جا فرستاد اما او سالم برگشت.

اما چه طور شد که او در شمال عراق به این راحتی کشته شد؟

یحیی دومان با کد سازمانی “صبری توری” در سال ۱۹۹۳ به پ.ک.ک پیوست و در دمشق مدتی نزد اوجالان ماند. این در حالی است که پ.ک.ک هویت یک فرمانده را که چهار سال پیش در کردستان عراق کشته شده است را هم اکنون فاش کرده است. بنا به اعلامیه پ ک ک گفته شده که وی در در دسامبر ۲۰۲۰ در نتیجه حمله دولت ترکیه در کردستان عراق کشته شده است. سوال این است که چرا پ ک ک چهار سال است که خبر مرگ یحیی دومان را از خانواده و افکار عمومی مخفی کرده است؟ و چرا به راجع به علت کشته شدن و محل کشته شدن اشاره ای نشده است؟ و دوباره شک و تردید ها نسبت به تصفیه های داخلی بیدار می شوند. چرا که پ ک ک در کارنامه خود تصفیه کردن کادرهایی را که مشکل داشتند را ابتدا تصفیه و بعد از چند سال به دشمن ربط می دهد. صبری توری در کارنامه خود سالیان بیشتری در خاک ترکیه نیز فعالیت داشته است و همزمان با جنگ داعش نیز در مناطق کرکوک و شنگال مانده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین