۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صالح مسلم: هر دستی به سوی خودگردانی کُردهای سوریه دراز شود، قطع خواهد شد

صالح مسلم: هر دستی به سوی خودگردانی کُردهای سوریه دراز شود، قطع خواهد شد

  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
  • ۱۸۱ بازدید
  • ۰

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک، برخی جریانات و گروه های کُرد را به تلاش برای تخریب و سیاه نمایی علیه خودگردانی های شمال سوریه متهم کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از شبکه ی تلویزیونی Rudaw امروز در بروکسل پایتخت بلژیک، چهاردهمین مجمع یکی از نهادهای اقماری پ.ک.ک به نام «کنگره ی ملی کُرد» (KNK) برگزار شد.
صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در سخنرانی خود در این نشست گفت:«تجربه ی ما در شمال سوریه، بازتاب دهنده ی اراده ی همه ی ملت های بین النهرین برای رسیدن به آزادی است. این پروژه در واقع تداوم مبارزات طولانی کردها است و تلاش ما با تمام پیروزی ها و نارسایی ها و کمبودهای خود، ادامه دارد. ما غیر از این مبارزه ی دموکرایتک راهکار دیگری برای دفاع از خلق خود در اختیار نداریم. ما توانسته ایم رژیم سرکوب گر و دیکتاتور را از مناطق خود بیرون کنیم. در حال حاضر تلاش های گسترده ای برای حمله به خودگردانی های کردها در جریان است و علاوه بر آن که یک نیروی تکفیری به نام داعش علیه کردها دست به حملات تروریستی زده، ترکیه، رژیم اسد و برخی نهادها و گروه های کُرد هم صاحب داعش های دیگری هستند که آنان را علیه ما به کار می گیرند. با این حال ما به مقاومت خود ادامه می دهیم و من شخصا حاضرم چهار بار دیگر نیز نام من به عنوان پدر شهید، منعکس شود».
صالح مسلم در ادامه افزود:«ما دست به فعالیت دیپلماتیک گسترده ای در سطح جهان زدیم اما برخی گروه های کُرد پیش از ما خود را به دولت مردان و سیاست مداران خارجی رسانده و علیه ما دست به سیاه کاری و تبلیغات منفی زده بودند. اما به هر حال، ما دفاع از تجارب و دستاوردهای کردها را وظیفه ی خود می دانیم و هر دستی که علیه خودگردانی های شمال سوریه دراز شود، بدون تردید و به قاطعانه ترین شکل، قطع خواهد شد».
صالح مسلم در ادامه از نهاد موسوم به کنگره ی ملی کُرد انتقاد کرده و اعلام کرد که این نهاد باید کنگره ی خود را با حضور همه ی احزاب کُرد در خاک کردستان برگرار کند. ملا بختیار از سران حزب اتحادیه ی میهنی اقلیم کردستان عراق نیز از دیگر سخنرانان این مجمع بود.
گفتنی است یکی از پسران صالح مسلم در سال ۲۰۱۳ در جنگ با نیروهای تکفیری در شمال سوریه جان باخت. رهبر حزب اتحاد دموکراتیک هم اکنون سه پسر و یک دختر دارد. یکی از پسران سالح مسلم عضو شاخه ی نظامی پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق و یکی دیگر از آنها نیز عضو مدافعین کُرد موسوم به واحدهای دفاع از خلق (YPG) در شمال سوریه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین