۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صالح مسلم: سربازان ترکیه رغبتی برای حمله سوریه ندارند/ اگر به کردستان سوریه حمله شود مقاومت خواهیم کرد

صالح مسلم: سربازان ترکیه رغبتی برای حمله سوریه ندارند/ اگر به کردستان سوریه حمله شود مقاومت خواهیم کرد

  • ۱۴ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۳۸ بازدید
  • ۰

افراد ما در مرز ترکیه با برخی از سربازان این کشور صحبت هایی انجام داده اند، ارتش ترکیه و سربازان این کشور مایل به ورود به خاک سوریه نیستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صالح مسلم، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در اظهاراتی عنوان کرد: ترکیه برای ورود به خاک سوریه دست به تجهیز نظامی بزرگی زده است و در حال اعزام سربازان خود به مرزهای سوریه است ولی وضعیت منطقه خاورمیانه به هیچ عنوان مساعد این مداخله نظامی نیست. اگر چه بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است ارتش ترکیه نیز رغبتی به انجام این مداخله نظامی ندارد. ترکیه بارها این اقدامات را اگر چه در حد پایین تری انجام داده است ولی بنده به ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه باور ندارم.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد:افراد ما در مرز ترکیه با برخی از سربازان این کشور صحبت هایی انجام داده اند، ارتش ترکیه و سربازان این کشور مایل به ورود به خاک سوریه نیستند. از طرف دیگر وضعیت منطقه به هیچ عنوان مساعد این اقدام نیست این موضوعی است که به ناتو، ایالات متحده آمریکا، روسیه و حکومت مرکزی سوریه مرتبط خواهد شد و تحولات گریز ناپذیری در منطقه به وجود خواهد آورد. باید تاکید کرد تا زمانی که مجامع بین المللی و به خصوص روسیه اجازه ورود ترکیه به سوریه را ندهد این اقدام صورت نخواهد گرفت.
صالح مسلم خاطرنشان کرد: دیدارهای دیپلماتیکی با کشورهای اروپایی و آمریکا در این خصوص داشته ایم. ما برای جنگ با ترکیه آماده باش نظامی اعلام نکرده ایم و طرحی نیز برای این کار نداریم ولی اگر قرار باشد در مناطق ما مداخله نظامی صورت دهند ما مقاومت خواهیم کرد. ما برای دفاع از خود آماده هستیم. همانگونه که در حملات نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از خود دفاع کردیم از همان سیستم برای مقابله با هر تهدید خارجی استفاده خواهیم کرد.
رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه افزود: ما قسمتی از سوریه هستیم. اگر مشکلات سوریه حل و فصل شود، مشکلات ما نیز حل خواهد شد. تمام اقدامات و تلاش های ما نیز در این راستا است. مشکل ما مسئله داخلی سوریه است. یعنی ما به عنوان کردهای سوریه با کشوری توافقنامه ای امضا نخواهیم کرد و از آنان مطالبات خاصی نخواهیم داشت.
وی ضمن خواستار حرکت متحدانه تمام کردهای سوریه با یکدیگر گفت: ولی تا زمانی که برخی کردهای داخل سوریه از حزب عدالت و توسعه در استانبول دستور می گیرند این اتحاد و یکپارچگی به وجود نخواهد آمد. ما از تمام طرف های کردی سوریه می خواهیم تا با مذاکره و گفتگو با یکدیگر مسائلمان را حل و فصل کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین