۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سری ثریا اوندر: حمله ارتش ترکیه به مواضع PKK چراغ سبز AKP برای ائتلاف با MHP است

سری ثریا اوندر: حمله ارتش ترکیه به مواضع PKK چراغ سبز AKP برای ائتلاف با MHP است

  • ۱۴ تیر ۱۳۹۴
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

حمله جنگنده های ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک در واقع چراغ سبزی است به تشکیل حکومت ائتلافی توسط حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، سری ثریا اوندر، نماینده شهر آنکارا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها و عضو هیئت امرالی در روند مذاکرات صلح در اظهاراتی با اشاره به بمباران جنگنده های ارتش ترکیه به موضع حزب کارگران کردستان (PKK) در منطقه داغلیجا عنوان کرد: حمله جنگنده های ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک در واقع چراغ سبزی است به تشکیل حکومت ائتلافی توسط حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه. ما با دولت و حکومت ترکیه دارای یک پروتکل آتش بس هستیم هیچ کس حق ندارد این آتش بس را به صورت یک جانبه و با تکیه بر اهداف سیاسی خود از بین ببرد.
بعد از این اظهارات یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه و مسئول هیئت حکومتی در روند مذاکرات صلح به سخنان سری ثریا اوندر واکنش نشان داده و در سخنانی عنوان کرد: وظیفه نیروهای مسلح ترکیه (TSK) حفظ امنیت ملی کشور و مقابله با تهدیدات خارجی و مبارزه با گروههای تروریستی است. در واقع کوه قندیل با لغو عدم تظاهرات ضد حکومتی، حمله به مواضع سربازان ارتش ترکیه و استفاده از سلاح و خشونت در شهرها آتش بس موجود میان پ.ک.ک و دولت ترکیه را از بین برده است. روند مذاکرات صلح را رفتار کوه قندیل از بین برده است. مشکل اصلی روند مذاکرات صلح، وجود سلاح در دستان نظامیان پ.ک.ک، استفاده از آن و به کار بردن خشونت است. کسانی که در مقابل ترور و خشونت ساکت نشسته اند در حال انتقاد از نیروهای امنیتی ترکیه هستند.
در این راستا، صلاح الدین دمیرتاش نیز در اظهاراتی عنوان کرده است: ما از تداوم آتش بس میان ارتش و پ.ک.ک حمایت می کنیم. هر دو طرف باید به آتش بس موجود احترام بگذارند. زمانی که دیدارها برای تشکیل حکومت ائتلافی آغاز شد نگرانی های خود را با احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در میان خواهیم گذاشت. تمام نگرانی های ما از اتمام روند مذاکرات صلح است. اگر حکومت ائتلافی به وجود آید که روند مذاکرات را به اتمام برساند عمر این حکومت زیاد نخواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین