۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پروین بولدان: دولت AKP و MHP یک دولت جنگ طلب خواهد بود/ یالچین آکدوغان باید از روند مذاکرات کنارگذاشته شود

پروین بولدان: دولت AKP و MHP یک دولت جنگ طلب خواهد بود/ یالچین آکدوغان باید از روند مذاکرات کنارگذاشته شود

  • ۱۴ تیر ۱۳۹۴
  • ۱۶۴ بازدید
  • ۰

عضو برجسته حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی اعلام کرد که ائتلاف حزب حرکت ملی و حزب عدالت و توسعه یک حکومت ائتلافی جنگ طلبانه در ترکیه را به وجود خواهد آورد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی پروین بولدان، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه و عضو ارشد هیئت امرالی در روند مذاکرات صلحدر گفتگو با تلویزیون CNNturk، عنوان کرد: عصمت ییلماز، رئیس ۲۵مین دوره پارلمان ترکیه شخصی قابل احترام است. با ایشان و شخصیت ایشان کاری ندارم حزب عدالت و توسعه باید شکستی که خورده است را قبول کند. کاهش آراء حزب عدالت و توسعه از این به بعد نیز ادامه پیدا خواهد کرد. در تمام انتخابات بعد از این نیز این حزب با کاهش آراء روبه رو خواهد شد. ریاست یک نامزد از احزاب اپوزیسیون در پارلمان ترکیه برای آینده این کشور می توانست مفید باشد که دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه مانع آن شد. در واقع رفتار حزب حرکت ملی در پارلمان و انتخابات ریاست مجلس نشانه های ائتلاف حزب عدالت و توسعه – حزب حرکت ملی برای تشکیل حکومت ائتلافی در ترکیه است. این حکومت ائتلافی نیز یک حکومت جنگ طلبانه در ترکیه را به وجود خواهد آورد. چون حزب حرکت ملی ترکیه یک حزب با اصول و خطوط قرمز سختی است که از آنان دست برنخواهد داشت. در صدر این خطوط قرمز، نادیده گرفتن روند مذاکرات صلح کرد – ترک است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: اگر روند مذاکرات صلح ادامه پیدا کند ما به عنوان یک طرف این روند، یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیر ترکیه و مسئول هیئت حکومتی در روند مذاکرات صلح را نمی پذیریم. وی باید از روند مذاکرات صلح کنار گذاشته شود زیرا اظهارات و سخنانی که در چارچوب روند مذاکرات صلح انجام داده است اظهاراتی نیست که مورد قبول واقع شود و این سخنان روند مذاکرات را با مانع روبه رو کرده است. امیدواریم ایشان در حکومت جدید وجود نداشته باشد. حتی اگر در ساختار حکومتی نیز باشد ایشان را به عنوان مسئول روند مذاکرات نخواهیم پذیرفت.
بولدان در ادامه اظهارات خود با اشاره به اظهارات دولت باغچلی در خصوص پ.ک.ک عنوان کرد: حزب کارگران کردستان (PKK) گروه تروریستی نیست. به خصوص دولت باغچلی باید این را به خوبی بداند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین