۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شیوه های جنگ روانی پ.ک.ک و پژاک

  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۵۶۵ بازدید
  • ۰

با آنکه تروریست های پ.ک.ک سعی دارند با تمام لهجه ها و زبانهای مورد نیاز جنگ روانی خود را به پیش ببرند اما در کل از چند تکنیک مشخص پیروی می کنند که به ذکر انها می پردازیم:

کتمان حقایق و کوچک نمایی تلفات وارده به آنها:

گروه تروریستی پ.ک.ک چون از کردهای ترکیه، ایران و عراق و نیروهای عرب و غیر عرب استفاده می کند همواره سعی داشته آمار دروغین از تلفات وارده ارائه دهد تا بدین نحو روحیه نیروهای خود را حفظ نماید. چون زمانی که در یک درگیری ۴۰ نفر از نیروهای کردهای ترکیه، عراق ،ایران و عرب به همراه ۱۰ نفر از کردهای سوریه را از دست می دهد فقط به ذکر همان ۱۰ نفری می پردازد که اهل کردستان سوریه اند و به کتمان دیگر کشته شدگانش می پردازد .  اگر به دقت ملاحظه کنید متوجه می شوید در اطلاعیه های صادره گروه تروریستی پ.ک.ک به آمارهای نادرست و بیشتر معطوف به حریف اشاره می شود تا نیروهایش و در عوض به سکوت یا کوچک نمایی یا نسبت دادن به مردم عادی در خصوص تلفات خود می پردازد.

بزرگنمایی تلفات حریف :

آمار سازی و بزرگنمایی تلفات دشمن از دیگر اقدامات فرقه تروریستی پ.ک.ک بوده است. در این بین با درج تیترهایی از قبیل “ کشته شدن چندین فرمانده عالی و… ” و “کشته شدن فرماندهان ارشد…”  و ” تسخیر فلان پایگاه عمده ی .. ” در رسانه های این گروه حاکی از این مطلب است. کسی که کمترین آشنایی با امور نظامی جنگی دارد به خوبی واقف است هیچ گاه فرماندهان ارشد یک واحد نظامی در خط مقدم درگیری جبهه ای ظاهر نمی شوند چه برسد به پاسخ دهی به تجاوزات یک فرقه تروریستی مزدوری که بقای آن به حمایتهای هوائی و زمینی آمریکا و اسرائیل و ناتو و غیره است!!!

فرافکنی و کشاندن پای حکومت اقلیم کردستان و ترکیه و القاعده و…به میدان :

گروه تروریستی پ.ک.ک  سعی داشته همواره پاسخ دهی کردهای سوریه به تجاوزات آنها را حمله ی جبهه النصره و القاعده و ترکیه از طریق ارتش آزاد و حمله حکومت اقلیم کردستان عراق از طریق حزب پارتی به منطقه تحت اشغال آن ها معرفی نماید !!.

معرفی نمودن زخمی ها و تلفات خودی به عنوان مردم بیگناه کرد :

با این تکنیک جنگ روانی رسانه ای گروه تروریستی پ .ک.ک دو هدف را دنبال می کند. نخست اینکه القاء می نماید ما تلفاتی نداشته ایم و کشته شده ها مردم بی دفاع می باشند و بدین نحو از یکسو سعی در فریب مجامع و نهادهای حقوق بشری را دارند، از سوی دیگر توجیهی برای درمان زخمی ها در بیمارستان های سلیمانیه، اربیل، بیمارستانهای دولتی حکومت سوریه و حتی بیمارستانهای ترکیه بدست می آورند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین