۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شگردهای عملیات روانی پژاک

  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
  • ۴۲۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :عملیات روانی مهمترین راهکاری که پژاک توسط آن به اهداف تروریستی خود دست می یابد. این گروهک تروریستی به شیوه های مختلف از عملیات روانی بهره مند می شود که به چند نمونه از آنها اشاره می شود:

– از طریق سایتهای و شبکه های رادیویی و تلویزیونی وابسته به گروهک ( نوروز تی وی، رادیو مزوپوتامیا ) .

– انجام فعالیتهای تبلیغی گسترده با ایجاد سخنرانی ، پخش اعلامیه و سی دی و پرچم کردستان بزرگ و تصاویر اوجالان و معدومین گروهک .

– انتشار کتب نشریات کردی و تبلیغ افکار ناسیونالیسیم کردی .

– افزایش عملیاتهای روانی و ملتهب نمودن شرایط جامعه .

– حضور در میان مردم کرد منطقه ، شرکت در مراسم عروسی مردم ، استفاده از پرچم گروه و تصاویر اوجالان در راستای جذب و ایجاد ارتباط عمیق فرهنگی و سیاسی .

– گسترش تبلیغات روانی مختلف از طریق ماهواره ، اینترنت ، نشریات ، کتب و …

– تثبیت اقتدار حزب در منطقه و نا امن نمودن منطقه با توسل به تهدید و ارعاب ، دستگیری و گروگانگیری.

– انجام تبلیغات گسترده در جهت شناساندن و معرفی حزب پژاک بعنوان قوی ترین آلترناتیو کردی.

– حضور مستقیم در بین مردم در مناطقی که حضور نیروهای نظامی و انتظامی در آن مناطق کمتر می باشد.

– زندانی و شکنجه کردن اعضای بریده .

– ترور انشعابیون در شمال عراق برای توقف انشعابات و حفظ تشکیلات.

– راه اندازی و فعال کردن کمیته زنان که یکی از کمیته های فعال پژاک می باشد.

– مراقبت و کنترل اعضا توسط همدیگر برای مقابله با عوامل نفوذی.

اما مهمترین شگرد گروهک در تبلیغ و عملیات روانی برای جذب نیرو ، دادن وعده و وعید و زندگی و کار در اروپا و یا حقوق مکفی در گروه می باشد . در مقابل ، گروه برای مقابله با همکاران نظام و جلوگیری از پیوستن مردم روستاهای مناطق مرزی به بسیج و همکاری آنان با نیروهای نظامی و انتظامی ، به شیوه های تهدید ، ربایش فرد یا اعضای خانواده ، ضرب و شتم ، قتل و اعدام و همینطور غارت اموال و نوامیس مردم کرد محلی متوسل می شود تا با ایجاد یک فضای رعب و وحشت ، مانع از همکاری آنان با نظام شود.

در حوزه رسانه ، گروهک برای برقراری ارتباط با مردم منطقه ، از تلویزیونهای ماهواره ای که از سوی استکبار جهانی در اختیار آنان قرار داده شده است بهره می گیرد . در حال حاضر شبکه ماهواره ای « نوروز تی وی » بعنوان کانال رسمی پژاک فعالیت دارد ضمن اینکه سایر گروههای کردی از قبیل پ.ک.ک ، دموکرات ، کومله ، منطقه اقلیم شمال عراق از قبیل تیشک تی وی ـ روژ هلات ، کرد تی وی و … نیز به نوعی همدیگر را پشتیبانی می کنند.

شایان ذکر است که رسانه های خبری استکبار جهانی را نیز باید به این فهرست افزود . همینطور رادیو مزوپوتامیا متعلق به پ.ک.ک و پژاک نیز در حوزه صدا و خبر رسانی و پخش سرودهای کردی و مصاحبه با افراد مختلف پیرامون موضوع کردستان به شدت فعال است .

استکبار جهانی سعی دارد با بکار گیری مزدورانی چون پژاک ، و در اختیار قرار دادن شبکه های ماهواره ای و رادیویی و همینطور حضور در فضای مجازی اینترنت و تبلیغات گسترده در این حوزه ها پیرامون هویت ، فرهنگ و حق و حقوق کرد ، یک ملت جداگانه بودن را به کردها القا کرده و نوعی ملت سازی و سپس کشور سازی را در این منطقه رقم بزند و با توجه به مراودات و پیوندهای ایدئولوژیکی و تشکیلاتی آپو با رژیم صهیونیستی که در مرامنامه و ایدئولوژی حزب هم قید شده است ، این بخش از کشور اسلامی مان را تجزیه کرده و اسرائیل دوم را در منطقه بوجود آورد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین