۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سخنرانی دمیرتاش در میتینگ HDP در استانبول: HDP حزبی سراسری تبدیل شده است/ برای صلح در خاورمیانه تلاش خواهیم کرد

سخنرانی دمیرتاش در میتینگ HDP در استانبول: HDP حزبی سراسری تبدیل شده است/ برای صلح در خاورمیانه تلاش خواهیم کرد

  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۴۰ بازدید
  • ۰

محبوبیت حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه و تبدیل شدن به حزب سراسری در این کشور را امروز در استانبول به اثبات رساندیم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه حریت، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که در میتینگ بزرگ انتخاباتی حزب متبوعش در استانبول با حضور صدها هزار طرفدار این حزب سخنرانی می کرد، در ابتدای اظهاراتش گفت: سلام به شهر مقاومت های گزی و کوبانی، سلام به تمام برادرانی که برای صلح و برادری مبارزه می کنند.
وی در ادامه اعلام کرد: ما نماینده تمام رنگ ها در ترکیه خواهیم بود. ما کشور زخمی ها هستیم هدف ما از این انتخابات مرهم گذاشتن بر روی زخم هایمان است. ما تمام هویت ها و باورهای در ترکیه را یک جا جمع کردیم و برای اولین بار به صورت حزبی وارد انتخابات شدیم. محبوبیت حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه و تبدیل شدن به حزب سراسری در این کشور را امروز در استانبول به اثبات رساندیم. با نگاه به حضور افراد حاضر در این میتینگ به همه ثابت خواهد شد که این حزب، حزبی سراسری در ترکیه است. هر کاری انجام دهند از هر زبانی استفاده کنند، قطب بندی و تنش در ترکیه را نیز افزایش دهند ما از سیاست ها و رفتار سیاسی خود دست برنخواهیم داشت.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: همزمان با میتینگ انتخاباتی ما در میدان “ینی کاپی” نیز حزب عدالت و توسعه و ریاست جمهوری ترکیه “جشنواره فاتح” را برگزار خواهند کرد. مردمی که در آن جا حضور پیدا خواهند کرد دشمن ما نیستند. بعد از انتخابات نیز دشمن ما نخواهند بود. آنان همسایه، فامیل و برادران ما هستند. در این کشور برابر زندگی خواهیم کرد، بدون این که این موضوع را فراموش کنیم به سیاست ادامه خواهیم داد. متاسفانه در ذهنیت حکومت ترکیه، رای دادن به حزب دموکراتیک خلق ها به معنی خیانت به کشور است. اگر ما به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها در مقابل توطئه ها و فتنه ها مقاومت نکرده بودیم در ترکیه هر روز درگیری، خونریزی و تنش رخ می داد.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در ۸ ژوئن، صلح در ترکیه را تاسیس خواهیم کرد و این صلح بیش از هر چیزی دل داغ دیده مادران سربازان ترکیه و مادران “گریلا” (نظامیان کرد) را آرام خواهد کرد. تمام مادرانی که فرزندان خود را در جنگ کرد – ترک از دست داده اند لایق آن هستند که صلح در ترکیه را ببینند. موفقیت حزب دموکراتیک خلق ها، موفقیت صلح خواهد بود. ضمانت روند مذاکرات صلح، حزب دموکراتیک خلق ها است. ما نه تنها در ترکیه صلح را تاسیس خواهیم کرد بلکه در خاورمیانه نیز ضمانت صلح خواهیم بود.
دمیرتاش افزود: وجود حزب دموکراتیک قدرتمند در پارلمان ترکیه به معنی نزدیکی هر چه بیشتر سوریه، عراق و تمام کشورهای خاورمیانه که گرفتار جنگ هستند؛ به صلح است. با حضور قدرتمند ما در پارلمان ترکیه گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) نخواهد توانست به جنگ های خود ادامه دهد. برای حمایت از مردمانمان در سوریه، برای مقابله با وحشت در عراق، برای مبارزه با خشونت ها در یمن، برای کمک به مردم مظلوم فلسطین؛ حزب دموکراتیک خلق ها آماده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین