۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکست نمایندگان جمیل باییک در گروهک تروریستی پژاک

  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
  • ۱۱۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: جمیل بایک شخص اول گروهک تروریستی پ.ک.ک قصد داشت که گروهگ تروریستی پژاک را که قبلا توسط عثمان اوجالان برادر عبداله اوجالان تاسیس شده بود از تفکر و گرایش های عثمان  پاکسازی کند. همه می دانند که جمیل بایک یکی از دشمنان سرسخت عثمان اوجالان بود و عثمان اوجالان نیز این را می دانست که جمیل بایک او را قبول ندارد و هر دو در صدد بودند که سلطه خود را در پ.ک.ک و گروه های وابسته به آن افزایش بدهند و پ ک ک به یک میدانی جهت قدرت نمایی این دو شخص تبدیل شده بود.

با تاسیس پژاک ابتدا کنترل آن توسط عثمان اوجالان بود و عثمان اوجالان کادرهای وابسته به خودش را در پست های کلیدی گماشته بود و سیستم پژاک با پ.ک.ک تفاوتهایی داشت. بعد از تصفیه عثمان اوجالان توسط جمیل بایک پژاک با رویکردی جدید و با کادرهای تعیین شده از طرف جمیل بایک به راه خود ادامه داد.

فواد بریتان، آمد شاهو و مظلوم هفتنن کادرهایی بودند که از قبل مدتی پیش جمیل بایک بودند و آنها دقیقا مانند جمیل بایک رفتار می کردند. حتی تغییرات آن ها مانند برخورد با کادرها و  نحوه حرف زدن و نحوه انتقاد نیز مانند جمیل بایک بود.

این  سه نفر بنا به وظایف محول شده از طرف جمیل بایک ابتدا کادرهایی که گرایش لیبرال و وابسته به عثمان اوجالان بودند را تصفیه کردند. عده ای جابجا شدند و عده ای فرار کردند و محیط پژاک رادیکالتر شد و فضای اجتماعی طبیعی را برچیدند و زندگی در پژاک به یک محیطی جاسوس وار تبدیل شد و هر کس بدنبال ضعف های کادرها بود تا اینکه آنها را با بهانه های گوناگون در تنگنا قرار بدهند. آن ها کادرها را در فشار قرار دادند و بخصوص نسبت به رفتارهای دختران و پسران برخورد می کردند و محیط در پژاک به حالتی غیر تحمل درامد و کادرها احساس  ناامنی می کردند و عده ای نیز می گفتند که ما احساس می کنیم که همیشه تحت تعقیب هستیم.

با وضعیت پیش آمده گفتمان سیاسی در پژاک رادیکال تر شد و هر روز پژاک راجع به وقایع بیانیه می داد و این سه نفر فواد بریتان و امد شاهو و مظلوم هفتن هر روز در تلویزیون دیده می شدند و راجع به ایران اظهار نظر می کردند و لحن گفتمان همیشه تندتر می شد و شرایط به جایی رسیده بود که آن ها نیز به گفتارشان ایمان نداشتند زیرا می دانستند که دیگر جدی گرفته نمی شدند.

پژاک علیرغم اینکه توسط جمیل باییک دچار تغییرات شد، نتوانست جهشی داشته باشد بلکه انها در رسانه ها فعال تر شدند و در عرصه عملی (پراکتیکی)محدودتر شدند و در واقع پژاک از لحاظ کارکرد در انزوا قرار گرفت و محیط اجتماعی ماهیت خود را از دست داد و کارکردها رویکردی تکرار به خود گرفت و کادرها در مناطق پنجوین و آسوس محدود شدند و این سه نفر هر چه که داشتند انجام دادند و کنگره به تعویق انداخته شد و صدای اعتراضات کادرها به گوش رسید و کادرها به این اعتراض کردند که محدودتر شده اند و انها می گویند که دیگر با دمکرات و کومله فرقی ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین