۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاخه سوری پ.ک.ک، کادرهای ترک تبار را تصفیه می کند

  • ۳۱ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۰۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : بنا به خبرمنتشر شده برای چندمین بار است که اجساد کادرهای ترکیه ای تبار که قبلا در صفوف پ ی د جای گرفته بودند بعد از اتمام جنگ داعش در مناطق اطراف شهر دیده می شوند.
طبق خبرهای دریافتی بعد از اتمام نسبی جنگ داعش در شمال سوریه جنگ قدرت مابین کادرهای پ ک ک شروع شده است و کادرهایی که سالها در کوه بودند و آرزو می کردند که روزی پشت میز مدیریت و دستور بدهند وبا فراهم شدن محیط در شمال سوریه مابین کادرهای پ ک ک و پ ی د تناقض هایی بوجود امده است و اما کادرهای پ ک ک که اصالتا اهل ترکیه هستند می گویند ما جنگیدیم و باید پشت میز باشیم.
تنافض ها روز به روز بیشتر می شود و به همین علت پ ی د از روشی مرموز برای تصفیه کادرهای ترکیه ای استفاده می کند و با بهانه های گوناگون انها را به ماموریتهایی می فرستند و بعدا اعلام می کنند که توسط داعش کشته شده و یا اینکه ادعا می کنند که توسط پهپادهای بدون سرنشین کشته شده است.
و سوال اصلی این است که چه کسی و یا چه کسانی اطلاعات دقیق را به داعش و میت ترکیه می دهد ؟
زیرا در بین کشته شدگان اکثریت کادرهای ترکیه ای هستند و بیشتر شان جنازه شان بعد از جند روز در اطراف شهر ها دیده می شود.
چند سند رسمی بر چگونگی تصفیه کادرهای ترکیه یی در شمال سوریه :
جسد کادر بنام گابار در ۴ ژوئن ۲۰۲۲ در نزدیکی میدان نفتی رامیلان در منطقه دیرک پیدا شد.
بنا به خبرهای دریافتی حزب اتحاد دمکرات کردستان (PYD) یکی دیگر از کادرهای اطلاعاتی خود را در سوریه تصفیه کرد.
منابع خصوصی در کردستا ن سوریه فاش کردند که اطلاعات PYD ماه گذشته کادری به نام گابار آمد، یکی از اعضای اداره اطلاعات و یکی از نیروهای ویژه این حزب را در تل کوچر در منطقه درک را کشتند وجسد آن را دور از مرکز شهر انداخته بودند.
به گفته منابع محلی جسد گابا در ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در حوالی میدان نفتی رامیلان در منطقه درک کشف و برای معاینه پزشکی قانونی به بیمارستان درک فرستاده شد.
PYD در تلاش است تا کشته شدن گابارر آمد که اهل کردستان ترکیه و نام مادرش آمنه است را پنهان کند و قصد دارد در روزهای آینده وی را شهید اعلام کند.
لیلا وان یکی از برجسته ترین کادرهای پ ک ک بود بعد از اینکه به شمال سوریه رفت مدیریت پ ی د به بهانه ای وی را به روستای نزدیک مرز ترکیه در شهر کوبانی فرستادند که با ترکیه در نقطه صفر مرزی بود وبعد اعلام کردند که وی در یک حمله پهپادی کشته شده است سوال این است :چه کسی این اطلاعات دقیق را به میت داد ؟ چرا لیلا وان را با اینکه می دانستند که میت ترکیه بدنبال او است به مرز فرستادند ؟
در حالت فعلی مردم شمال سوریه از کادرهای پ ک ک که اصالتا ترکیه یی هستند ناراحت و بدبین هستند زیرا در طول دو سال گذشته چندین کادر که در سمتهای مهم بودند با پول های کلان به ترکیه گریخته اند و وحتی جند فرمانده نیز حقوق نیروهای دمکراتیک سوریه که از طرف امریکا به انها داده می شود که بیش از ۲۰۰هزار دولار را تحویل گرفته و به ترکیه فرار کرده بود
و به همین علت وجود کادرهای پ ک ک در شمال سوریه بیشترین ضرر را به مردم شمال سوریه می رسانند وسبب موجی از بی اعتمادی به کردهای ترکیه شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین