۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • سیاه نمایی و جریان سازی خبری در رسانه های غربی موج می زند/ ما هم باید مانند دشمن نفوذ کنیم

سیاه نمایی و جریان سازی خبری در رسانه های غربی موج می زند/ ما هم باید مانند دشمن نفوذ کنیم

  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
  • ۳۶۵ بازدید
  • ۰

تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به اینکه پوشش کار های انجام شده جبهه مقاومت در رسانه ها ناچیز و کم است، اظهار کرد: معضلات را باید با ادبیات خاص و موضوعات مختلف بیان کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :حسن شمشادی خبرنگار و تحلیلگر مسائل سیاسی در مجمع عالی قشر بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه رسانه ها پیش قراولان جنگ سوریه با تکنیک های خبری هستند، اظهار کرد: سیاه نمایی، تار نمایی و جریان سازی خبری در رسانه های غربی موج می زند.
وی تصریح کرد: ترکیه در ۵سال گذشته ۹۰۰کیلومتر مرز خود با سوریه را باز گذاشت و این مسیر بستر تردد پژاک و سایر گروهک های تروریستی بوده است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی ادامه داد: نقاط نفوذی مرزی ما چند صد متر است ولی معابر نفوذی آنها صد ها کیلومتر است و جبهه النصره از حمایت اسراییل بهره می برد و نیروهای مقاومت را هدف قرار می دهد .

شمشادی با اشاره به اینکه آل سعود در بیست سال گذشته ده ها میلیارد دلار برای ترویج وهابیت، سلفی گری و تکفیری هزینه کرده است و بزرگترین دانشگاه اسلامی خاورمیانه را در کابل راه اندازی کرد، اضافه کرد: آن ها با تفکر های مشابه آل سعود بیرون می آیند و بخشی از اهل سنت را تکفیر می کنند.

وی گفت: خون شیعیان برای آن ها مباح است و همه ما را حرام زاده می بینند و کشتن شیعه را ورود به بهشت می دانند .

تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به اینکه پوشش کار های انجام شده جبهه مقاومت در رسانه ها ناچیز و کم است، اظهار کرد: همه رسانه ها و جریان های ما اهل آزمون و خطا هستیم چرا از تجربیات دیگران استفاده نمی کنیم، مگر چند خبرنگار جنگی داریم که صدای زوزه گلوله را می شنود ولی در این راستا توجهی نمی کنیم .

شمشادی با بیان اینکه بیش از چهار سال و شش ماه در سوریه بودم و در یازده سال گذشته هشت سال در مناطق جنگی بودم، تصریح کرد: تخصص من سوریه و عراق است و بیشتر عمر من در سوریه و عراق گذشته است .

نقش رسانه های استانی در جوسازی معضلات جامعه

این تحلیل گر مسایل سیاسی با تاکید بر اینکه رسانه های استانی باید در بحث بیان جریان سازی نسبت به بیان معضلات جامعه وارد صحنه شوند، اضافه کرد: باید بر روی موضوعات خاص حساسیت ایجادکرد تا پای رسانه ملی را به محل معضلات بکشانیم.

وی افزود: این جو سازی را باید خبرنگار انجام بدهد و معضلات را باید با ادبیات خاص و موضوعات مختلف بیان کرد.

شمشادی با اشاره به اینکه جمعیت کسانی که تلگرام نگاه می کنند بیشتر از افرادی است که تلویزیون نگاه می کنند و روزنامه می خوانند، ابراز کرد: باید در گروه های خبری تلگرام خبرهایی که جایی گفته نمی شود گذاشت و باید در گروه های تلگرامی دیگر نشر داد و ما هم باید مانند دشمن نفوذ کنیم.

وی ادامه داد: خبر شهادت مدافعان حرم را از طریق تلگرام نشر دادم و از منبر ایستاگرام خود برای نشر این اخبار استفاده کردم و نباید داخل نفوذ دشمن افتاد .

تحلیلگر مسایل منطقه خاطرنشان کرد: قبل از شروع بحران سوریه با وجود قطعنامه سوریه و اسراییل در مورد بلندی های جولان هنوز هزار و ۲۰۰متر آن اشغال است و عملا نیروی حافظ صلح در سوریه نداریم.

محسن جعفری مسئول بسیج رسانه گیلان نیز در این مراسم، اظهار کرد: انتخابات در پیش است و رسانه ها باید نگاهی بصیر داشته باشند.

وی افزود: امروز رسانه با قلم خون نگاه ها را تغییر می دهد و امیدواری به جامعه بدهد و دشمن در قالب تیتر هایی دنبال ناامیدی مردم در جامعه در صحنه انتخابات است تا نسبت به دستاورد های نظام مایوس کند.

مسئول بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه باید مشارکت بالای سیاسی را در جامعه افزایش داده و مردم را با شعور سیاسی وارد عرصه کنیم، گفت: رسانه های ما در حوزه های تعریفی باید نگاه به مقام معظم رهبری داشته باشند و اشاره های ایشان را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه نباید در زمین دشمن بازی کنیم، گفت: رسانه باید عادل و شفاف باشد و به خطوط ترسیم شده نظام توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید در حوزه فضای مجازی و تلگرام نظارت داشته باشیم و تلگرام گاهی به محل نشر اخبار دروغ تبدیل شده است و عادی سازی را در دستور کار خود قرار داده اند .

دیارباران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین