۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سیاستمدار کرد: عملکرد پ‌ک‌ک واقعیتی غم انگیز را برای کردها ایجاد کرده است

سیاستمدار کرد: عملکرد پ‌ک‌ک واقعیتی غم انگیز را برای کردها ایجاد کرده است

  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
  • ۲۶۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یک سیاستمدار کرد سوری تأیید کرد که عملکرد گروه تروریستی پ‌ک‌ک خطر بزرگی برای حضور کردها در سوریه است و خاطرنشان کرد که حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) این منطقه را تحت کنترل خود درآورده است. نیروی تسلیحاتی تحت رهبری پ.ک.ک برای ایستادن در کنار ظلم و جنایت در مناطق کردنشین واقعیتی غم انگیز تر را ایجاد کرد.

سکینه حسن، یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب دموکراتیک کرد در سوریه (الحزب) به پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفت: با توجه به بحران جاری سوریه و عواقب آن بر روی زمین، از جمله ویرانی، علاوه بر نیروهای نظامی، رویارویی بین حکومت و مخالفان و وضعیت غم انگیز در سوریه این بود که باید مناطق کردنشین ما را به هر نحوی در بر گیرد، با اشاره به اینکه «در این صورت کنترل PYD بر شمال سوریه استفاده از سلاح تحت رهبری بدتر شد. پ‌ک‌ک، در کنار ظلم و جنایت در مناطق کردنشین بایستد تا واقعیت غم‌انگیزتری خلق کند.»

وی افزود: «واقعیت غم انگیز از طریق اقدامات وحشیانه آنها در تعقیب فعالان انقلاب، استخدام اجباری، ربودن کودکان و کسانی که جهت گیری آنها را رد می کنند، مصادره همه منابع به نفع پ.ک.ک و شبه نظامیان آن، و محدود کردن زندگی مردم ایجاد شد. در همه عرصه‌های زندگی سیاسی، فکری و اقتصادی، زیرا آنها زندگی روی زمین را به واقعیتی دردناک تبدیل کردند که هزینه کردها را برای مهاجرت به تمام نقاط جهان در اجرای طرحی که رژیم در گذشته قادر به اجرای آن نبوده است.»

حسن تصریح کرد: دور و نزدیک می‌دانند که جدی بودن این اقدامات از سوی سیستم پ‌ک‌ک خطری قریب‌الوقوع برای حضور کردها در سوریه در طول سال‌های انقلاب و بحران سوریه ایجاد می‌کند.
وی گفت: آنچه که لازم است، همانطور که وظیفه است، حرکت جنبش کرد برای مقابله با زه خطرناک مهاجرت است که حضور کردها، تاریخ و آینده آنها را هدف قرار می دهد، و افزود: “اما متأسفانه این حرکت بود. نه کمترین درجه ای از مسئولیت تاریخی در قبال مردم، بلکه با چندپارگی، انفعال و قاطعیت در مقابل این خطر، به چهره ای نرم تبدیل شد که سیاست های این نظام را پوشش می دهد. .

این سیاستمدار کُرد افزود: این جنبش بدون نظارت، در زمان فقدان اراده جنبش، قادر به ایفای کوچکترین نقش مبارزاتی در برابر این خطر ایجاد شده توسط عملکرد سیستم پ ک ک و منحصر به فرد بودن آن در عرصه نیست. او گفت که فاقد هرگونه ابتکار شجاعانه ای است که آرزوهای مردم ما را برای پایداری در میدان برآورده کند و گواه این امر تلاش هایی است که روند مداوم بازتولید تجربه شکست خورده خود در ده سال گذشته دوباره انجام می شود.

حسن توضیح داد: «این حرکت کوچک‌ترین مسئولیت تاریخی در قبال مردم و حقوق آنها نداشت، بلکه اختلافات درونی خود را با حضور عنصر چانه‌زنی در رأس رهبری فعلی ادامه داد و از حضور آن به عنوان مانعی برای زنده‌ها بهره‌برداری کرد. نیروها و عناصر شورشی را از صحنه مبارزه دور نگه داشت.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین