۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • سیاستمدار کرد: تمامی اقدامات خرابکارانه در سوریه توسط کادرهای پ.ک.ک هدایت و نظارت می شود

سیاستمدار کرد: تمامی اقدامات خرابکارانه در سوریه توسط کادرهای پ.ک.ک هدایت و نظارت می شود

  • ۸ اسفند ۱۴۰۰
  • ۲۹۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : امروز یکشنبه، یک سیاستمدار کرد سوری تایید کرد که همه آدم ربایی ها، دستگیری ها و اقدامات ارعاب آمیز نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) تحت هدایت و نظارت مستقیم کادرهای گروه تروریستی (پ ک ک) انجام شده است که تصمیم گیرندگان واقعی میدانی در (کردستان سوریه) محسوب می شوند.

سعدون شیخو، سیاستمدار کُرد : PYD بخشی از سیستم پ.ک.ک و جبهه سیاسی و نظامی آن در سوریه است و زمانی که قدرت را از حکومت سوریه گرفت، توافق با رهبری پ.ک.ک در قندیل بود نه با رهبری PYD.

وی افزود: «این گروه تروریستی برای تحمیل کنترل خود بر کردهای سوری، همه روش‌های ارعاب‌کننده اعم از ترور، آدم‌ربایی، دستگیری سیاسی فعالان و متخصصان رسانه‌ها، آتش زدن ادارات را به کار گرفت. این کار تحت هدایت و نظارت مستقیم کادرهای پ.ک.ک که تصمیم گیرندگان محسوب می شوند انجام شد.

شیخو با بیان اینکه «یکی از فجیع‌ترین اعمال این تروریست ها  ربودن خردسالان از خیابان و جلوی مدارس و فرستادن آن‌ها به اردوگاه‌های عقیدتی و نظامی است، خاطرنشان کرد: «هر خانواده‌ای که دارای فرزندانی بین سنین ۱۱ و ۱۸ ساله مختلف است.  در مورد امنیت و آینده فرزندانشان در حالت اضطراب و ترس زندگی می کند.

وی خاطرنشان کرد: گریه و تک گویی مادران در رسانه ها همچنان ادامه دارد و از سرکرده گروه به ویژه مظلوم عبدی رهبر نیروهای دموکراتیک سوریه التماس می کنند تا فرزندان خود را بازگردانند تا کنار خانواده هایشان زندگی کنند. و تحصیلات خود را در مؤسسات آموزشی تکمیل کنند.»

شیخو خاطرنشان کرد: این گروه تروریستی پس از گسترش کنترل خود بر کردستان سوریه، سیاست بحران آفرینی در تمامی سطوح سیاسی، امنیتی و معیشتی را در پیش گرفت تا از یک سو مردم را به انحراف بکشاند و سیاست های استبدادی خود را بر آنان تحمیل کند.

وی ادامه داد: با وجود غنای مناطق ما از نظر منابع عرفانی، کشاورزی و دامی، مردم ما بحران معیشتی بسیار سختی را پشت سر می گذارند که یکی از جلوه های آن بحران نان، سوخت و شکر است که با بحران معیشتی همراه است. افزایش قیمت‌ها که تأثیر منفی مستقیمی بر بخش‌های کشاورزی، صنعتی و تجاری و ثبات اجتماعی دارد که در نتیجه سیاست فرسایشی که توسط تروریست ها دنبال می‌شود، گروه در خدمت منافع و برنامه‌های خود است.سعدون شیخو در پایان سخنان خود گفت: اگرچه اسپانسر آمریکایی به تلاش های خود برای از سرگیری گفت وگوهای کردی ادامه داد، اما این تلاش ها و فشارها در حدی نبود که نظام  گروهکی روابط داخلی و منطقه ای خود را رها کند که مانع از حرکت به جلو در تحقق اهداف شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *