۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سوزدار اوستا زنی که با کشته شدن رفقایش داستان سرایی می کند

  • ۶ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۷۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : سوزدار اوستا عضو شورای رهبری پ.ک.ک یکی از بی رحم ترین زنان در پ.ک.ک است که بر خون رفقایش زندگی می کند. وی معمولا زمانی در رسانه های پ.ک.ک ظاهر می شود که یکی از رفقایش کشته شده باشد و از آنها توصیف کند. اما خودش در شهر شنگال با بهترین امکانات رفاهی زندگی می کند. سوزدار اوستا (Nuriye KESBİR)در سال ۱۹۶۱ در شهر ماردین به دنیا آمده است. او تابع دین ایزدی است. وی در سالهای ۸۰ به پ.ک.ک ملحق شده است و یکی از اولین زنانی است که به عضویت پ.ک.ک درآمده است و با ماندن سالیان طولانی در پ.ک.ک دیگر نمی توان از وی بعنوان یک زن تعریف کرد. زیرا در ابتدای تاسیس پ.ک.ک که آمار زنان کم بود و دخترانی که جذب می شدند همانند مردان کار می کردند و همانند مردان لباس می پوشیدند و حتی بعضی مواقع موی سرشان را نیز می تراشیدند و زنان بیشتر از مردان تقلید می کردند.
سوزدار اوستا هم یکی از این زنان بود که نسبت به همجنس خود احساس بد بینی می کرد و شکل گیری شخصیتی که در وی ایجاد شده است سبب شده که از یک زن بیشتر مانند مردان رفتار کند و همیشه می خواهد که خود را قدرتمند نشان دهد. اما سوزدار اوستا با این رفتار خود سبب شده است که بیشتر زنان و دختران از وی ناراحت شوند زیرا نسبت به جنس خود رفتاری خشن و تند دارد. و گاهی در مطبوعات ظاهر می شود و برای ارتش ترکیه میدان می خواند و حال اینکه خودش در اطراف شنگال در غار سالم بسر می برد و گاهی نیز به شمال سوریه رفت و امد دارد و از امکانات خوبی بهره می برد و از یک طرف هم برای دشمن میدان می خواند و کودکان کردها را به کشتن می دهد. بیشتر فرماندهان زن در پ.ک.ک از زنان سو استفاده می کنند و از انها بیشتر برای خوش خدمتی برای خود استفاده می کنند و سوزدار اوستا با اینکه از امکانات مادی برخوردار است سبب شده است که به یک شخصیت مادی گرا تبدیل شود و همیشه با استفاده از قدرت مادی گرایی افراد را دور خود جمع کند و از کسی که خوشش بیاید وسایل های شخصی به او می دهد. زیرا در گروهک پ ک ک هر کس نمی تواند از امکانات بهتری برخوردار شود و تنها عده ای از فرماندهان هستند که از امکاناتی بهتری برخوردار شوند و سوزدار اوستا هم با دادن هدیه به افراد آن ها را در کنار خود نگه می دارد.
یکی از خصوصیات شخصیتی وی بیرحم بودن وی است. این زن با اینکه در طول سال ها در مناطق عملیاتی کشته نشده است و طبق مشاهدات میدانی که وی همیشه از زنان بعنوان سپر برای خودش استفاده می کرد و در طول سال های گذشته در پ.ک.ک یکی از بی رحم ترین زنانی است که نسبت به همنوعان خود رحم نداشته است. زیرا وی صدها زن و دختر را بعلت مشکلات جنسی و عاطفی اعدام کرده است. در منطقه بهدینان در دره ذاپ در غار پارلمان که معروف است سوزدار اوستا در سال ۱۹۹۸ میلادی مسئول آن جا بود و ده ها زن را بخاطر روابط جنسی و عاطفی اعدام کرده است و حتی یکی از متهمان بنام “آیفر “گفته بود که من مردن را بجای زنده ماندن ترجیح می دهم. اما برای زنده مانده اصلا از سوزدار اوستا درخواست بخشش نمی کنم. تا زمانی که امثال سوزدارها در پ.ک.ک باشند برای دختران خطر مرگ همیشه در کمین است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین