۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سوئد پناهگاه امنی برای پ.ک.ک نیست!

  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۲۸ بازدید
  • ۰

مذاکره کننده ارشد سوئد برای عضویت در ناتو، اعلام کرد که این کشور پناهگاه امنی برای پ.ک.ک نیست.

به گزارش انجمن بی تاوان، اسکاراستنستروم، مذاکره کننده ارشد سوئد برای عضویت در ناتو، با بیان اینکه کشورش بین سایر جنایات و جنایات تروریستی تمایز قائل است، گفت: سوئد پناهگاه امنی برای پ.ک.ک نیست.

استنستروم که برای چهارمین نشست مکانیزم مشترک دائمی که بر اساس توافقنامه سه جانبه با حضور نمایندگان ترکیه، فنلاند، سوئد و ناتو به آنکارا سفر کرده است، پس از این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

استنستروم با بیان اینکه عضویت در هر سازمان تروریستی در قانون جدید جزایی مبارزه با تروریزم سوئد که از اول ژوئن اجرایی شد، غیرقانونی تلقی می‌شود، گفت: “سوئد پناهگاه امنی برای پ.ک.ک نیست.”

استنستروم با بیان اینکه درحال همکاری با واحدهای امنیتی مشترک سوئد و ترکیه برای انجام اقدامات موثرتر در این زمینه هستند، گفت: در صورتی که مشخص شود افرادی که به دنبال اجازه اقامت موقت و دائم در سوئد هستند با تروریسم ارتباط دارند، درخواست‌هایشان رد خواهد شد.

استنستروم با تاکید بر اینکه هرقدری که سیستم مالی و بانکی سوئد به خوبی رعایت شود،تشکیلات‌ جرائم سازمان‌یافته و تروریست‌ها از پول نقد استفاده می‌کنند و ردیابی آن مشکل است، گفت: “این موضوع در جلسه دیروز نیز مطرح شد.”

استنستروم با این ادعا که کشورش به عضویت در ناتو نزدیک است، گفت: “ما به عنوان دولت سوئد،بین سایر جنایات و جنایات تروریستی تمایز قائل هستیم.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین