۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سوئد؛ بهشت تروریست ها در اروپا

  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۳۸۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان و به نقل از ایسکا، سوئد در سه دهه گذشته یکی از مراکز منافقین بوده و دولت سوئد نیز از آنها و برخی تروریست های دیگر مانند حبیب اسود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه حمایت کرده است.

برخی از منافقین به دلیل آزادی هایی که در آن کشور داشتند، پس از پایان جنگ عراق و ایران علیه ایران، سوئد را انتخاب کردند و در آنجا ساکن شدند. آنها دولت سوئد را در کنار خود می دیدند یا حداقل خطری از آن دولت نمی دیدند. دولت سوئد به همراه چند کشور اروپایی طی فتوای امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، سفارت خود را تعطیل و سفیر خود را از تهران بازگرداند.

اقدامات تخریبی منافقین در سوئد علیه ایران از اولین روزهای حضورشان در آن کشور آغاز شد. منافقین علاوه بر طراحی برخی از اقدامات تروریستی در سوئد، اقداماتی را علیه سفارت ایران در آن کشور نیز انجام می دهند. در فروردین ۹۲، منافقین با حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم، روابط دو کشور را تحت تأثیر قرار دادند.

منافقین هنوز در سوئد حضور دارند و در مقاطع مختلف دست به اقدامات خرابکارانه می زنند. اقدامات انجام شده با حمایت دولت سوئد. در دهه گذشته، با محبوبیت فزاینده اعضای مجاهدین خلق در فضای مجازی، اساتیدی از سوئد، فرانسه و ایالات متحده به آلبانی سفر کردند تا به منافقین نحوه کار در رسانه های اجتماعی و انتشار پیام های خشونت آمیز را آموزش دهند.

** سکوت سوئد در برابر حملات منافقانه به مردم و خبرنگاران

در ژوئن ۱۹۹۵، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وقت از استکهلم، پایتخت سوئد دیدن کرد. تعدادی از منافقین در مقابل هتل محل اقامت ظریف تجمع کرده و بلندگو سر دادند. آنها همچنین به همراه کارکنان سیاسی وزارت امور خارجه به خبرنگاران حمله و توهین کردند و خبرنگاران پس از متفرق شدن توسط پلیس توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.

جالب اینجاست که به گفته خبرنگاران اعزامی، نیروهای امنیتی دولت سوئد در هواپیما به خبرنگاران گفته اند که مراقب منافقین، سلطنت طلبان، حامیان پژاک و گروه های چپ سوئدی باشید و در صورت حمله با آنها مواجه نشوید.

به گفته مقامات سفارت ایران در سوئد، برخی از روسپی ها و معترضان در سوئد از اعضای مجاهدین هالک و گروه های سلطنت طلب هستند، برخی در ازای دریافت پول و برخی نیز به دلیل درخواست اقامت در دولت سوئد این کار را انجام می دهند.

منافقین و سلطنت طلبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در شهر گوتنبرگ نیز به ایرانیان حمله کردند که فیلمی از آن در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان چند ماه پیش در دیدار با همتای سوئدی خود گفت: قابل قبول نیست که روابط ایران و سوئد مورد توطئه گروهک تروریستی منافقین قرار گیرد.

** از بازداشت کودکان مسلمان تا آتش زدن قرآن در سوئد

دولت سوئد علاوه بر حمایت از گروه های منافق و سلطنت طلب و رهایی آنها از خشونت، علیه اسلام و مسلمانان نیز اقداماتی را انجام می دهد، مثلاً فرزندان مسلمان را از خانواده هایشان می گیرد و به خانواده های بی فرزند می دهد. این اقدام به قدری مشمئز کننده بود که فعالان اجتماعی سوئدی با راه اندازی کمپین اینترنتی گسترده ای تحت عنوان «دست از ربوده شدن فرزندان ما بردارید» در شبکه های اجتماعی محرومیت فرزندان خانواده های مسلمان توسط مقامات سوئدی را محکوم کردند.

توهین به قرآن کریم و مقدسات اسلامی بارها در سوئد تکرار می شود. در سال ۱۹۹۹، افراط گرایان به کتاب مقدس مسلمانان توهین کردند و یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان دولت و پارلمان در استکهلم، پایتخت سوئد به آتش کشیدند. پلیس هیچ اقدامی برای جلوگیری از گرویدن این افراد به کتاب مقدس مسلمانان انجام نداد.

** حمایت سوئد از قاتل مردم خوزستان

با دستگیری حبیب اسود مشخص شد که سوئد به مرکزی برای هدایت اقدامات تروریستی علیه ایران در اروپا تبدیل شده است. رهبر جنبش النضال در سوئد مستقر بود و از امکانات دولت سوئد استفاده می کرد. آسود در جلسات دادگاه خود به حمایت عمومی دولت های سوئد و عربستان سعودی از خود و همکاری با منافقین و گروهک پژاک اعتراف کرد. وی گفت: دانمارک و سوئد شرایط زندگی را برای ما فراهم کردند و می دانستند که ما تجزیه طلب هستیم و علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنیم.

بمباران در استان های اهواز، دفول و آبادان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، اداره مسکن و شهرسازی اهواز، اداره کل محیط زیست اهواز، بمباران خطوط انتقال نفت خوزستان و محورهای انتقال نفت اهواز، آبادان و ماهشهر از جمله اقدامات حرکات -گروه نیدال در سال ۱۳۸۴٫ منجر به شهادت حدود ۳۰۰ نفر اعم از مرد، زن، کودک و بزرگسال و تمامی اقوام شد.

این گروه همچنین در ۳۱ شهریور ۹۷ با همکاری سایر گروه های تروریستی به رژه مسلحانه رفت و ۲۵ نفر از جمله یک کودک را کشت و ۲۴۹ نفر را مجروح کرد.

** به رهبری یک جاسوس هسته ای از سوئد

احمدرضا جلالی یکی دیگر از افراد ساکن سوئد است که تحت رهبری آن کشور و رژیم صهیونیستی علیه ایران دست به اقدام می زند. او با وجود اینکه متولد تهران بود، برای ادامه تحصیل و اخذ اقامت به سوئد رفت و سپس به ایران بازگشت. همسر جلالی کارشناس آژانس بود و آژانس علاوه بر اطلاعات پروژه های آژانس، اسامی و اطلاعات تعدادی از مقامات آژانس و وزارت دفاع را در اختیار افسران موساد قرار داد.

جلالی همچنین اطلاعاتی در مورد تاسیسات هسته ای، نامه های مقامات ارشد سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع، سازمان های مرتبط و طرح ها و نقشه های ساختمانی آنها را به مقامات موساد ارائه کرد. وی اذعان داشت که سیستم ها را آلوده کرده است و بر اساس شواهد موجود و اظهارات کارکنان وزارت دفاع، همزمان حمله ویروس به سیستم های این مرکز با فلش مموری ها انجام شده است که انتقال اطلاعات را پوشش می دهد. به سیستم های بسیاری از مردم

به گفته دادستان عمومی و انقلاب تهران، جلالی ۸ بار به ملاقات با عوامل اطلاعاتی خارجی و دریافت کمک مالی اعتراف کرده است. این جاسوس در سال ۱۹۹۹ اعدام شد و وزارت امور خارجه سوئد سفیر ایران در استکهلم را احضار کرد.

** دخالت قوه قضائیه سوئد و منافقین در پرونده حمید نوری

حمید نوری در نوامبر ۱۹۹۸ برای حل و فصل اختلافات خانوادگی دخترخوانده خود راهی استکهلم سوئد شد اما در بدو ورود به فرودگاه دستگیر شد. وی از اعضای سابق قوه قضائیه است و گفته می شود یکی از سازمان دهندگان دادگاه های منافقین در سال ۶۷ بوده است.

در ۳۰ نوامبر، دو نفر از اعضای گروهک منافقین با ارائه گزارشی به مقامات سوئد، نوری را از طریق یک شرکت حقوقی در بریتانیا متهم و متهم کردند و همزمان دختر خوانده نوری را به بهانه حل اختلاف خانوادگی به سوئد بردند. . دادستان سوئد بدون انجام تحقیقات دقیق، با توجه به اظهارات و خاطرات چند تن از منافقین، خواستار صدور حکم قضایی برای دستگیری و بازداشت نوری شد.

از زمان دستگیری نوری تا تکمیل به اصطلاح تحقیقات و کیفرخواست در ۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱ ماه طول کشید و در این مدت در سلول انفرادی به سر می برد. در این مورد، دولت سوئد تحت مسئولیت خود بر اساس کنوانسیون ۱۹۶۳ وین در مورد روابط کنسولی برای اطلاع سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم از این بازداشت اقدامی نکرده و خانواده وی را مطلع نکرده است. حدود دو سال پس از دستگیری آنها، علیرغم اینکه خانواده این شهروند ایرانی دو بار به سوئد سفر کرده بودند، مقامات سوئدی به آنها اجازه ملاقات ندادند.

بعلاوه علیرغم اینکه آقای نوری از ضعف بینایی رنج می برد و بارها از مسئولین زندان درخواست کرده بود که به چشم پزشک مراجعه کنند و از عینک استفاده کنند، اما با درخواست وی موافقت نشد.

به گفته دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان، با نوری در زندان نیز رفتارهای غیرانسانی و تحقیرآمیز صورت گرفته است. وی علاوه بر ضرب و شتم و شکنجه های مکرر توسط ماموران سوئدی، در حضور ماموران زن به طور کامل برهنه شد، موضوعی که با وجود شکایت قربانی به آن رسیدگی نشده است.

این اقدامات در حالی صورت گرفت که سوئد مدعی حمایت از حقوق بشر بوده و همواره به قطعنامه های حقوق بشری علیه ایران رای مثبت داده است.

طنز ماجرا از این قرار است که در هفتادمین جلسه دادگاه حمید نوری در سوئد، پیامک تبریک نوروزی رئیس جمهور سابق که به صورت سامانه ای به تمامی شماره های تلفن همراه فعال ایرانی ارسال شده و به یاد تلفن همراه نوری بود، ارسال شد. یکی از اسناد وکلای منافقین پرونده نوری مطرح شد!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *