۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • سهم محفوظ گروه تروریستی پ.ک.ک از بودجه ۸۸۶ میلیون دلاری پنتاگون

سهم محفوظ گروه تروریستی پ.ک.ک از بودجه ۸۸۶ میلیون دلاری پنتاگون

  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۶۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، پنتاگون برای سال مالی ۲۰۲۴ بودجه دفاعی ۸۸۶٫۳ میلیارد دلاری درخواست کرده است. پنتاگون سازمان های تروریستی را به بودجه عملیات احتمالی خارج از کشور که به صندوق جنگ معروف است، اضافه کرده است که YPG/PKK نیز از آن سود می برد. بودجه سازمان تروریستی پ‌ک‌ک در سال جاری از محل بودجه ۹٫۷ میلیارد دلاری «بودجه آماده‌سازی جنگ نیروهای ویژه» تأمین می‌شود. سال گذشته ۱۶۵ میلیارد دلار از بودجه پنتاگون تحت عنوان “آموزش و تجهیز سوریه” اختصاص یافت و سازمان های تروریستی از اینجا تامین مالی شدند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درخواست بودجه دفاعی ۸۸۶٫۳ میلیارد دلاری برای سال مالی ۲۰۲۴ کرد. در بودجه درخواستی پنتاگون، بودجه اختصاص داده شده برای مبارزه با چین و روسیه توجه ها را به خود جلب کرد.

پنتاگون بالاترین درخواست بودجه را از زمان آغاز به کار کرده و جزئیات بودجه این وزارتخانه را به اطلاع عموم رسانده است.

در اسناد مربوط به درخواست بودجه دفاعی ارزیابی شده توسط خبرنگار AA، مجموعاً ۸۴۲ میلیارد دلار برای هزینه های پنتاگون، ۳۲٫۸ میلیارد دلار برای “فعالیت های دفاعی انرژی اتمی” و ۱۱٫۵ میلیارد دلار برای “سایر فعالیت های مرتبط با دفاع” در سال ۲۰۲۴ تعیین شده است. سال مالی ۸۸۶٫۳ میلیارد دلار درخواست شد.

بر این اساس، دولت آمریکا ۲۶ میلیارد دلار از بودجه سال ۲۰۲۳ و ۱۰۰ میلیارد دلار از بودجه سال ۲۰۲۲ برای سال آینده درخواست کرده است.

در اسناد ذکر شده است که افزایش مورد بحث عمدتاً ناشی از رقابت با چین، اولویت های مشخص شده در سند استراتژی دفاعی آمریکا در سال ۲۰۲۲ و افزایش تورم بوده است.

در درخواست بودجه آمده بود که تعداد سربازان ذخیره نیروی زمینی با ۲۲۰۰ نفر کاهش و تعداد کل سربازان ارتش آمریکا با ۱۲۳۵۵ افزایش به ۲ میلیون و ۷۴ هزار نفر خواهد رسید.

از سوی دیگر گفته شد در حدود بودجه، حقوق سربازان ۵٫۲ درصد افزایش می یابد.

کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا که در خصوص درخواست بودجه پنتاگون در جمع خبرنگاران بیانیه ای ارائه کرد، گفت که این درخواست بالاترین بودجه درخواستی در تاریخ این وزارتخانه است.

هیکس تاکید کرد که اولویت‌هایی که برای رقابت با چین تعیین می‌کنند، عامل مهمی در تهیه تقاضای بودجه است و در تقاضای بودجه بر خرید تسلیحات جدید تمرکز می‌کنند.

دفاع یکپارچه

هدف سند استراتژی دفاعی ایالات متحده برای نوسازی تمامی فرماندهی های نیروی ارتش ایالات متحده به موازات و ایجاد یک بازدارندگی یکپارچه در بودجه نیز منعکس شد.

در درخواست بودجه آمده بود که ۳۱۵ میلیارد دلار از بودجه ۸۸۶٫۳ میلیارد دلاری برای خرید تسلیحات اختصاص یافته است.

از بودجه سالانه برای ساخت هواپیماهای جنگی نسل پنجم با فناوری پیشرفته، ۹ فروند ناو جنگی جدید و همچنین ناوهای هواپیمابر کلاس فورد و زیردریایی های موشک بالستیک کلاس کلمبیا بودجه اختصاص می یابد.

از سوی دیگر ۳۷٫۷ میلیارد دلار برای نوسازی تسلیحات هسته ای و ۲۹٫۸ میلیارد دلار برای نوسازی توان دفاع موشکی درخواست شده است.

در این زمینه اعلام شد که نسل جدید سامانه‌های دفاع موشکی زمین‌پایه توسعه می‌یابد، سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت به توسعه ادامه می‌دهد و سامانه دفاعی منطقه‌ای ترمینال ارتفاع بالا (THAAD) در فرماندهی هوایی و موشکی ادغام می‌شود. سیستم نیروی زمینی

از سوی دیگر عنوان شد که بودجه ای بالغ بر ۱٫۵ میلیارد دلار برای دفاع از جزیره گوام در برابر چین اختصاص یافته است.

۱۴٫۱ میلیارد دلار برای چین و روسیه

نکته قابل توجه دیگر در اسناد درخواست بودجه، صندوق بازدارندگی هند و اقیانوسیه و اروپا بود.

این اسناد نشان می دهد که پنتاگون ۹٫۱ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در منطقه برای بازدارندگی چین درخواست کرده است.

از سوی دیگر خاطرنشان شد که تقریباً ۵ میلیارد دلار برای طرح بازدارندگی اروپا علیه روسیه درخواست شده است که از سال ۲۰۱۴ هر ساله بیش از ۳ میلیارد دلار برای آن در بودجه تخصیص داده شده است.

سرمایه گذاری موشک های هایپرسونیک

با ظهور آزمایش موشکی بسیار پیشرفته مافوق صوت چین، پنتاگون شروع به تمرکز بر سرمایه گذاری های موشکی مافوق صوت کرد.

در حالی که در درخواست بودجه ۱۱ میلیارد دلار برای موشک های دوربرد اختصاص داده شده بود، تاکید شد که ۲۴ موشک جدید مافوق صوت در سال ۲۰۲۴ خریداری می شود و باتری دوم موشک مافوق صوت برای استقرار در سال ۲۰۲۵ آماده می شود.

– ۳۳٫۳ میلیارد دلار برای نیروهای فضایی و ۱۳٫۵ میلیارد دلار برای فعالیت های سایبری

پنتاگون در مجموع ۳۳٫۳ میلیارد دلار برای قابلیت‌های فضایی درخواست کرده است و در سند درخواست بودجه آمده است که این مبلغ بالاترین درخواست هزینه‌های فضایی در تاریخ این وزارتخانه است.

از سوی دیگر در اسناد عنوان شده بود که ۱۳٫۵ میلیارد دلار برای فعالیت های سایبری اختصاص یافته است.

در همین راستا، بیان شد که مفهوم «اعتماد صفر» توسعه‌یافته برای حفاظت مستمر شبکه‌های داده به بهره‌برداری می‌رسد، ۵ تیم جدید نیروی ویژه سایبری تشکیل و تعداد این تیم‌ها به ۱۴۷ تیم افزایش می‌یابد. .

بودجه YPG/PKK از نیروهای ویژه آمریکایی تامین خواهد شد

در اسناد مربوط به درخواست بودجه مشاهده شد که در مجموع ۱۴۶٫۶ میلیارد دلار در محدوده فعالیت های آماده سازی جنگ و توان عملیات بین المللی درخواست شده است.

از این میزان ۲۸٫۸ میلیارد دلار نیروی زمینی، ۵۲٫۷ میلیارد دلار نیروی دریایی، ۴٫۴ میلیارد دلار است.

اعلام شد که ۳۹٫۹ میلیارد دلار برای تفنگداران دریایی، ۳۹٫۹ میلیارد دلار برای نیروی هوایی، ۳٫۳ میلیارد دلار برای نیروهای فضایی، ۹٫۷ میلیارد دلار برای نیروهای ویژه و ۷٫۱ میلیارد دلار برای توانمندی های مشترک درخواست شده است که این نیروها در بودجه آمادگی جنگ گنجانده شده است.

در اسناد، اظهارات زیر برای بودجه ۹٫۷ میلیارد دلاری اختصاص داده شده برای آماده سازی نیروهای ویژه برای جنگ گنجانده شده است:

این مبلغ آمادگی رزمی مداوم این نیرو را تأمین مالی می‌کند و در عین حال گام‌هایی را در جهت مدرن‌سازی نیرو برداشته و همزمان با حفظ ظرفیت کامل استقرار جهانی آن برای بازدارندگی یکپارچه، تقویت مشارکت‌ها و کمپین‌های ضد افراط‌گرایی خشونت‌آمیز است.»

پنتاگون این صندوق را که از YPG/PKK نیز بهره می‌برد، به بودجه عملیات‌های احتمالی خارج از کشور، که به عنوان صندوق جنگ نیز شناخته می‌شود، اضافه کرد که سالانه تغییر می‌کند.

در ۲ سال گذشته این بودجه در بودجه اصلی پنتاگون گنجانده شده است.

در بودجه سال مالی ۲۰۲۳ برای عملیات بین المللی، ۱۶۵ میلیارد دلار برای برنامه تجهیز قطار سوریه که سازمان تروریستی YPG/PKK نیز از آن بهره مند شد، اختصاص یافت.

میزان تخصیص به YPG/PKK در سند توجیهی مشخص خواهد شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین