۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سنجار در خطر است: حرکت قندیل دوم از سوی سازمان تروریستی پ.ک.ک

سنجار در خطر است: حرکت قندیل دوم از سوی سازمان تروریستی پ.ک.ک

  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰
  • ۲۶۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، سازمان تروریستی پ‌ک‌ک، سنجار، شهری در موصل عراق را به پایگاهی جدید تبدیل کرده است. یک مقام ارشد موصل تایید کرد که تروریست ها حداقل ۲۰ تونل جدید را در کوه سنجار حفر کرده اند و یک شهرک در آنجا ایجاد شده است. گفته شد که به ویژه اخیراً مقامات بلندپایه سوریه با خانواده های خود به مناطق جدید نقل مکان کرده اند.

گفته شد که اعضای سازمان یکی از مقرهای جدید خود در کوه سنجار را به بیمارستان صحرایی تبدیل کردند. این مقام که نخواست نامش فاش شود، این اقدام اخیر پ.ک.ک را تمایلی برای تبدیل شنگال به قندیل دیگر توصیف کرد.

آنها توپوگرافی منطقه را تغییر می دهند

محما خلیل شهردار سینجار با بیان اینکه پ.ک.ک به حفر تونل ها ادامه می دهد، گفت: آنها به حفر تونل هایی ادامه می دهند که جغرافیای کریدورهای کوهستانی سنجار و توپوگرافی منطقه را تغییر می دهد و منطقه را به پناهگاه امن جدیدی برای آنها تبدیل می کند.

خلیل گفت:

آنها قصد دارند با استفاده از فرصت های مالی و نظامی، مدت بیشتری در منطقه بمانند. اگرچه توافق سنجار بیش از یک سال پیش امضا شد، اما تاثیری ندارد. ما از دولت فدرال بغداد خواستیم که از سنجار محافظت کند، اما فایده ای نداشت.»

ماجد شنگالی از دولت اقلیم کردستان گفت که اعضای پ.ک.ک با حمایت خارجی که دریافت کردند قصد داشتند شنگال را تصرف کنند.

شنکالی ادامه داد:

«اعضای سازمان مسلح تونل‌هایی حفر کردند که ماشین‌ها به راحتی از آنجا عبور می‌کردند و در آنجا زندگی می‌کردند. آنها قصد دارند کوه سنجار را به یک منطقه پایگاه جدید تبدیل کنند. زیرا موقعیت ژئوپلیتیک سنجار بسیار مهم است. از یک سو مرز سوریه و عراق و از سوی دیگر چهارراه مهم چند منطقه وجود دارد.

بیستون رسول، تحلیلگر سیاسی عراقی، گفت: «صدها شبه نظامی در سنجار گفتند که نمی خواهند آنجا را ترک کنند. دلیل نرفتن آنها، دستاوردهای کلان اقتصادی نفت، محصولات کشاورزی، دامپروری و قاچاق بود. آنها نمی خواهند از شنگال که به عنوان جاده ابریشم که سوریه، ترکیه، عراق و ایران را به هم متصل می کند، دست بکشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین