۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • سمکو عبدالعزیزی : دیار درسیم طوطی عبدالله اوجالان و پ.ک.ک است نه هنرمند ملی!

سمکو عبدالعزیزی : دیار درسیم طوطی عبدالله اوجالان و پ.ک.ک است نه هنرمند ملی!

  • ۳ مهر ۱۴۰۲
  • ۱۰۹ بازدید
  • ۰

«کودکان آپوچی وقتی بزرگ می‌شوند نمی‌توانند به افراد خلاق تبدیل شوند، بلکه برده‌ها و راهبان یک راه زنگ‌زده می‌شوند.»
انجمن بی تاوان : عبارت “خیانت” در چند وقت اخیر در رسانه های پ.ک.ک بسیار شنیده و دیده شده است. روزی نیست که این عبارت توسط عناصر وابسته به پ.ک.ک استفاده نشود. اما پس از اینکه متوجه شدند کسی به آنها گوش نمی دهد، به نویسندگان و روشنفکران مراجعه کردند تا آنها را صدا کنند، اما باز هم کسی آنها را دنبال نکرد. سپس از هنرمندانی که از کودکی با روش های زشت خود تربیت شده بودند خواسته شد که از این اصطلاح علیه گروه های مخالف آن ها استفاده کنند. پ.ک.ک طوطی ها و صوفیان خود را برای رسیدگی و تأثیرگذاری بر احساسات مردم مجبور به صحبت بر اساس میل خودش کرد که تا حدودی به هدف خود یعنی سیاه نمایی پ.ک.ک دست یافتند.
یکی از راهبان پ ک ک دیار درسیم بود. دیار درسیم که از کودکی در نهادهای فرهنگی و هنری پ.ک.ک پرورش یافته بود ناجی مسئله کرد شد و به وظیفه ای که پ.ک.ک به او سپرده بود عمل کرد. دیار درسیم، کردهای اقلیم کردستان را به طور عام و PDK به طور خاص را خائن به قانون اساسی پ.ک.ک اعلام کرد.
صحبت های او را می توان به دو بخش تقسیم کرد; بخش اول مربوط به دولت ترکیه و راهبرد آن در قبال مسئله کرد است و من نظری به آن قسمت ندارم.
با این حال دیار در قسمت دوم بیانیه خود در مورد اقلیم کردستان این را مطرح می کند که چریک ها وظیفه حفاظت از مردم کرد را انجام می دهند و حزب دمکرات کردستان (KDP) از دولت ترکیه حمایت می کند. در آخر هم پیشمرگان و پ.د.ک را خائن می خواند و می گوید که اگر بین چریک ها و پیشمرگه ها جنگ شود، جنگ برادرکشی نیست.
می خواهم به کسی بگویم که از کودکی به او یاد داده اند که آپو خداست و فقط پ.ک.ک حزب کردی است.
آن روزها گذشته است که می توانستید این دو کلمه را به پیراهنی برای همسران دیگران تبدیل کنید. چون سازنده نیستی، بچه آپوچی هستی و بچه های آپوچی وقتی بزرگ می شوند نمی توانند آدم های خلاقی شوند، بلکه برده و راهبان یک مسیر زنگ زده و زشت می شوند و مثل طوطی ها فقط می توانند حرف هایی را که به آنها گفته می شود تکرار کنند. حالا مردم کرد هوشیار شده و فریب سخنان «مرتبکی» مثل شما را که ذهنش از اندیشه آخرالزمانی سیراب شده، نخواهد خورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین