۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سلاح های پ.ک.ک آرمان کُردها را تحت تاثیر قرار داده است

  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۲۵۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : اخیراً منابع و گزارش‌های رسانه‌ای موضوع لزوم کنار گذاشتن سلاح‌های پ‌ک‌ک را روشن کرده‌اند و توضیح می‌دهند که سلاح‌های پ‌ک‌ک هرگز به نفع آرمان مشروع کردها در ترکیه نبوده است؛ بلکه خسارت زیادی به کردهای سایر بخش ها به ویژه اقلیم کردستان و شمال سوریه وارد کرده است.

پ‌ک‌ک، به‌عنوان یک گروه مسلح کرد در ترکیه، نزدیک به نیم قرن است که علیه حکومت مرکزی ترکیه می‌جنگد، اما تاریخ به ما می‌گوید که این گروه فرصت‌های بزرگی را برای کردهای ترکیه و آرمان‌های آنها در بسیاری از موارد از دست داده است.

علاوه بر این، پ.ک.ک به دلیل دخالت در امور کردهای بخش های دیگر به ویژه سوریه و اقلیم کردستان عراق صدمات زیادی به حقوق کردها و به طور کلی مردم کرد وارد کرده است.

همچنین پ‌ک‌ک به تهدیدی برای کردها در اقلیم کردستان و شمال سوریه تبدیل شده است، به‌ویژه که پ‌ک‌ک منطقه وسیعی از شمال سوریه را اشغال کرده است و ترکیه روزانه این مناطق را به دلیل حضور عناصر پ.ک.ک بمباران می‌کند. در اقلیم کردستان عراق صدها روستای مرزی به دلیل حضور شبه نظامیان پ.ک.ک و آسیب مداوم آنها به جان و مال مردم تخلیه شده است.

بر اساس اطلاعات دردسترس، طی دو سال گذشته و با توجه به حملات خشونت آمیز ترکیه در اقلیم کردستان عراق و شمال سوریه به سایتها و عناصر پ.ک.ک که جان صدها نفر از آنها را گرفت. اکنون یک اعتقاد کامل در میان برخی از اعضای پ‌ک‌ک مبنی بر لزوم زمین گذاشتن سلاح پدیدار شده است و این که سلاح پ‌ک‌ک در نیم قرن گذشته فقط به کردها آسیب رسانده است، اما مخالفان این عقیده به ریاست جمیل بایک و دوران کالکان از هر جهت با این عقیده مقابله کرده و همه کسانی را که اینگونه می اندیشند جدا شده از گروه دانسته و آنها را جاسوس و مزدور می نامند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین