۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سرهنگ حسنلو: قتل‎ عام‎ داعش در صورت تجاوز به میهن‎اسلامی‎حتمی‎ است

سرهنگ حسنلو: قتل‎ عام‎ داعش در صورت تجاوز به میهن‎اسلامی‎حتمی‎ است

  • ۱۶ مهر ۱۳۹۳
  • ۴۸۶ بازدید
  • ۰

فرمانده هنگ مرزی خوی گفت: مرزبانی به کمک سپاه پاسداران و نیروهای طرح شهید کاوه توانسته امنیت پایدار را در منطقه برقرار کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل آذرنگاه، سرهنگ حسن حسنلو در گفت و گو با خبرنگار آذرنــگاه، گفت: در ارتباط با شایعه تحرکات گروه تروریستی داعش در مرزهای استان، تاکنون هیچگونه اخبار و اطلاعاتی مبنی حضور این گروهک تروریستی در نزدیکی مرزهای منطقه مخابره نشده است.

داعش قبل از اینکه فکر تجاوز به میهن اسلامی داشته باشد قتل عام خواهد شد

فرمانده هنگ مرزی شهرستان خوی اظهار کرد: شهید مصطفی محمدنژاد در درگیری با عناصر وابسته و اشرار مسلح متجاوز که در یورش به روستاهای منطقه بدنبال زورگیری و غارت گوسفندان آنها بودند به درجه رفیع شهادت رسید و هرگونه بحث حضور داعش در مرزهای شهرستان منتفی است و جرأت نزدیک شدن و عرض‌اندام در مرزهای جمهوری اسلامی ایران را ندارد و بسیار کوچک‌تر از آن است که بخواهد حرکتی انجام دهد و قبل از اینکه فکر تجاوز به میهن اسلامی را داشته باشد در اولین لحظه قتل عام خواهد شد.

وی افزود: اینکه پژاک با داعش همدست شده صحت ندارد، چراکه عناصر پژاک نیز با این گروه تروریستی درگیر هستند و چندی پیش نیز یکی از اعضای گروهک پژاک (اهل قطور) توسط داعش به هلاکت رسید.

سرلشکر سلیمانی، سردار رشید اسلام لرزه بر اندام داعش انداخته است

فرمانده هنگ مرزی خوی تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهداء و حضور سرداران رشید اسلام چون سرلشکر سلیمانی، لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخته است.

وی در خصوص دایر شدن دفاتر جذب نیرو و فعالیت و آموزش گروههای تروریستی از جمله داعش در برخی از کشورهای همسایه، گفت: طبیعی است که این گروهک تروریستی در آن سوی مرزها مسائل واهی را مطرح کند، اما با وجود آمادگی صددرصدی نیروهای ایرانی هیچ نگرانی وجود ندارد و اینکه برخی از کشورهای همسایه با نشان دادن چراغ سبز به گروههای تروریستی همچون داعش کمک میکنند و امکانات در اختیار آنها می گذارند، قطعاً اولین آسیب را خود این کشورهای حامی تروریست خواهند دید و شایعه ورود داعش به خاک میهن اسلامی یک عملیات روانی است و به شهروندان عزیز قول میدهم که جای هیچگونه نگرانی در مرزهای منطقه وجود ندارد چراکه با انجام اقدامات تأمینی و امنیتی در مرزها و همکاری تنگاتنگ مرزنشینان منطقه توانسته‎ایم تمامی تحرکات احتمالی اشرار و عناصر وابسته را رصد بکنیم.

حسنلو افزود: برای کنترل بیشتر در مرزها حتی برای تردد مرزنشینان و عشایر منطقه جهت عزیمت به زمینهای زراعی در نزدیکی مرز اقدام به صدور کارت تردد برای آنها کرده ایم تا عشایر منطقه بتوانند در امنیت کامل به امورات خود بپردازند و با جرأت میتوان گفت که امروز مرزنشینان ما مدافعان اصلی کشور در مقابل هرگونه تجاوز اشرار و عناصر خارجی هستند.

کنترل شدید مرزها با پیشرفته ترین دستگاهها و دوربینهای حرارتی سپاه و مرزبانی ناجا

وی گفت: با اجرای طرح نصر ۳،۲،۱ از سال ۸۶ به بعد، ۹۰ درصد قاچاق در مرزهای شهرستان خوی و چالدران سیل نزولی پیدا کرده و مهار شده است و هم اکنون ۵۷ کانال و ۲۷ برجک فعال در نوار مرزی داریم که بصورت اپتیک و با پیشرفته ترین دستگاهها و دوربینهای حرارتی حساس به کوچکترین ضربان قلب، توانسته ایم خلاء امنیتی بین پاسگاهها و جاهایی که مشکل داشتیم را پوشش دهیم.

طرح شهید کاوه سپاه یکی از افتخارات نظام است

سرهنگ حسنلو اظهار کرد: حوزه استحفاظی مرزبانی شهرستان خوی به وسعت ۱۷۳ کیلومتر بوده که ۹۱ کیلومتر آن مربوط به خوی و ۸۲ کیلومتر دیگر به شهرستان چالدران برمی گردد که مرزبانی ناجا به کمک سپاه پاسداران و نیروهای طرح شهید کاوه که یکی از افتخارات نظام می باشد توانسته امنیت پایدار را در منطقه برقرار کند و امروز مرزهای منطقه بصورت اپتیک در رصد کامل نیروهای ناجا و سپاه می باشد.

به گفته وی برخی از پاسگاههای صفر مرزی به حدی در دور دست بوده و صعب العبور می‎باشند که برای رفتن به آنجا ۷ ساعت طول میکشد و ما بدلیل شروع فصل سرما از چندی پیش مایحتاج ۷ ماهه نیروها را تأمین و ارسال کرده ایم و نیروهای مرزبانی نقطه صفر مرزی از ۲۰ روز گذشته بدلیل برودت هوا، با دستکش و کاپشن به گشت زنی مشغول هستند ولی علیرغم این همه سختی و دشواری، تسلط کافی بر نیروهای مستقر در مرز داشته و هر لحظه آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی را داریم.

محدوده ۵۰۰ متری نقطه صفر مرز خط قرمز ما است

فرمانده هنگ مرزی افزود: ما به بحث قاچاق با دید خلاء امنیتی نگاه می کنیم و تردد شبانه و غیرقانونی در مرز قطعاً عواقب ناخوشایندی برای افراد خاطی خواهد داشت بطوریکه چندی پیش شورای امنیت ملی محدوده ۵۰۰ متری مرز را خط قرمز اعلام کرد و این امر باعث تقویت روحیه مرزبانان ما شده و نیروها با اطمینان خاطر بیشتر در مرزها فعالیت میکنند.

دستگیری یک هزار و ۲۲۱ نفر متجاوز در مرزهای شهرستان خوی

وی اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال یک هزار و ۲۲۱ نفر متجاوز از کشورهای همسایه که احتمال می‎رفت در گروه تروریستی داعش آموزش دیده باشند به هنگام ورود به میهن اسلامی دستگیر شدند، همچنین ۹۹ عابر غیرمجاز ایرانی و ۷۹ نفر عامل خروج نیز در این مدت دستگیر و جملگی با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده اند.

بحث قاچاق در مرز رازی تا دو ماه آینده منتفی می شود

سرهنگ حسنلو در خصوص پرتاب اشیاء و رد کردن اشیاء قاچاق به بازارچه در پایانه مرز رازی خوی نیز گفت: بدلیل کمبود زیرساخت ها و عدم رعایت حریم مرزبانی در این پایانه مرزی که فقط ۵۰ متر از نقطه صفر مرزی در اختیار مرزبانی قرار گرفته، متأسفانه شاهد معضل قاچاق هستیم و امید است با تدابیری که اندیشیده شده تا دو ماه آینده بحث قاچاق در این مرز منتفی شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین