۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سران پ.ک.ک کردهای ترکیه را تهدید می کند

  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱
  • ۲۳۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : جمیل بایک، یکی از سرکرده های گروه تروریستی پ.ک.ک و رئیس مشترک شورای اجرایی KCK، در خصوص بحث هایی که پس از حمله مرسین صورت گرفت، اظهارات تندی کرد. بایک در گفتگو با شبکه تلویزیونی پ.ک.ک استرک در اروپا گفت: «این یک خط دفاع از خود است. هیچ کس نمی تواند با این خط صحبت کند. همه باید به درستی نزدیک شوند و صحبت کنند. به جز عواقب این اقدام برای مردم کرد و مردم ترکیه، همه سخنان بیان شده، سخنرانی های توخالی بودند .
دو دختر پ ک ک در تاریخ ۲۶/۰۹/۲۰۲۲با اسلحه کلاشنیکف به محل نیروهای پلیس تر کیه در شهر مرسین حمله کردند که در نتیجه این حمله یک پلیس ترکیه کشته شد و دو نفر نیز زخمی شدند وبعد از مدتی نیز هر دو عضو پ ک ک خودشان را منفجر کردند که این حمله پ ک ک در سطح ترکیه انعکاس هایی بر داشت و عده ای از طرفداران پ ک ک که درحوزه سیاست هستند از این طرز حمله پ ک ک انتقادادی را روانه پ ک ک کردند وانرا محکوم کردند
و عده ای نیز بر این باور بودند که پ ک ک دیگر قدرت عملیات را در شهر ها از دست داده است ونمی تواند مانند گذشته عملیات تمجام دهند که این خود ضعف پ ک ک است
وسران پ ک ک برای نمایش قدرتشان در داخل ترکیه برای مشروع کردن عملیاتشان تهدیدها را روانه افرادی که از این عملیات کرده بودند کردند وانها را خائن تلقی کردند. مردم عادی کرد در ترکیه بدنبال اسایش و امنیت هستند ودیگر از درگیری و خشونت خسته شده اند و عده ای نیز بر این باورند که پ ک ک باید در مناطق زندگی شان بدور باشد و انها درک کرده اند تا زمانی که به پ ک ک نزدیک انها باشند در اسایش و امنیت نیستند زیرا چهار دهه از جنگ پ ک ک و دولت ترکیه می گذرد اما به نتیجه یی نرسیده است و مردم به این نتیجه رسیده است که پ ک ک عامل نا امنی است.

دوران کالکان، یکی از مدیران پ‌ک‌ک، برای مشروع کردن این عملیات سخنرانی تندی داشته و افراد نزدیک به حزب دمکراتیک خلقها را تهدید کرد

اوباش پ ک ک علیه سیاستمداران در ترکیه
پ.ک.ک می خواهد فضای سیاسی قانونی در ترکیه را به تنهایی مدیریت کند و هیچکس را نمی پذیرد که با هویت فردی خود در حوزه سیاست باشد . همه افراد برجسته از طرف پ ک ک چه به طور صریح یا ضمنی رد صلاحیت می شوند و پ ک ک مانع نامزدی انها می شود . مانند عثمان بایدمیر و لیلا زانا نیز که از طرف پ ک ک رد صلاحیت شده اند.
پ‌ک‌ک با استفاده از خشونت کلامی، سیاستمداران قانونی را تحت فشار قرار می‌دهد.پ‌ک‌ک که با تهدید مداوم جامعه، استفاده از ارزش‌ها برای اعمال فشار روانی، انتخاب نشدن مجدد آنها و منزوی کردن آن‌ها همه اختلافات را خاموش می‌کند، به‌ ویژه از رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های خود در این زمینه استفاده می‌کند.

پ‌ک‌ک که اغلب در گذشته این کار را انجام می‌داد، به منتقدان این اقدام، به ویژه پس از حمله شب ۲۶ سپتامبر۲۰۲۲ به یک خانه پلیس در مرسین، با انتقاد شدید پاسخ داد.
پ ک ک به اظهارات دمیرتاش و HDP پس از حمله به خانه پلیس در مرسین که توسط شاخه نظامی پ‌ک‌ک (HPG) مسئولیت آن را بر عهده گرفت، به‌طور واضح جواب داد وانها را محکوم کرد .

سوال اینجاست ؟
آیا مردم کرد نابود شدنش را از طرف پ ک ک خواهد پذیرفت؟ این ممکن نیست، روش پ ک ک غیراخلاقی، غیر انسانی است. مردم کرد البته که در برابر همه حملات از خود دفاع خواهد کرد، این حق آنهاست و فاصله گرفتن از پ ک ک ک و عوامل ان برای کردها سودمند تر است و تاریخ گذشته کسانی که با پ ک ک بودند این واقعیت را اشکار می کند زیرا پ ک ک به مردمکرد ضررهای غیر قابل تامل وارد کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *