۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سخنگوی CHP: نمایندگان کرد آک پارتی بی مسئولیت هستند/ تمام خطوط ارتباطی سیلوان با خارج قطع شده است

سخنگوی CHP: نمایندگان کرد آک پارتی بی مسئولیت هستند/ تمام خطوط ارتباطی سیلوان با خارج قطع شده است

  • ۲۳ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۴۶ بازدید
  • ۰

سخنگوی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اعلام کرد نمایندگان کرد آ پارتی نسبت به مسائل مناطق کردنشین ترکیه بی مسئولیت هستند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از CNNturk، سزگین تانری گولو، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در پارلمان این کشور طی اظهاراتی با انتقاد شدید از سیاست های نظامی دولت در سیلوان گفت: حکومت نظامی و دستور بیرون نیامدن از منازل شخصی در شهر سیلوان از استان دیاربکر وارد یازدهمین روز خود شد. نمایندگان کرد حزب عدالت و توسعه باید در مقابل این اقدامات نظامی حکومت در مناطق کردنشین ترکیه ایستادگی کنند.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: حوادثی که در منطقه کردنشین ترکیه در حال رخ دادن است توسط بسیاری از سیاستمداران حکومتی در حال نادیده گرفته شدن است. بی مسئولیتی سیاستمداران به خصوص سیاستمداران کرد حزب عدالت و توسعه در قبال حوادث سیلوان کاملا مشهود است. شهروندان سیلوانی تمام امید خود را در خصوص این که پارلمان ترکیه پارلمان آنان نیز هست و مشکلاتشان در صحن مجلس بدون رجوع به خشونت حل خواهد شد را از دست داده اند. زمانی که نمایندگان مجلس نمی توانند با مردم آن منطقه ارتباط برقرار کنند شهروندان چرا باید به آنکارا اعتماد کنند؟ در مناطق کردنشین به خصوص در شهر سیلوان هیچ ارتباطی با پایتخت باقی نمانده و تمام خطوط ارتباطی در حال قطع شدن است.

لازم به ذکر است، دیروز نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها که در میان آنان فیگن یوکسکداغ و ارطغرول گورگچی نیز حضور داشتند قصد ورود به شهر سیلوان را داشتند که با مقاومت خشونت آمیز پلیس ترکیه روبه رو شده اند. در درگیری به وجود آمده میان نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها و پلیس ترکیه به سمت نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها گازهای ضد شورش پرتاپ شده و با خودروهای زرهی ضد شورش TOMA از ورود آنان به سیلوان جلوگیری شده است. اخبار از سیلوان حاکی از افزایش درگیری ها در این شهر است. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از این شهر بسیاری از ساکنین این منطقه دست به ترک خانه و کاشانه خود زده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین