۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جمیل بایک: ما خواستار تشکیل فرماندهی مشترک در شنگال هستیم/ زمانی که پ.ک.ک وارد شنگال شد به غیر از داعش کسی آن جا نبود

جمیل بایک: ما خواستار تشکیل فرماندهی مشترک در شنگال هستیم/ زمانی که پ.ک.ک وارد شنگال شد به غیر از داعش کسی آن جا نبود

  • ۲۳ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۶۹ بازدید
  • ۰
برای مبارزه با داعش در شنگال و آزادسازی این شهر باید یک فرماندهی مشترک در این عملیات به وجود آید./ زمانی که پ.ک.ک وارد شنگال شد به غیر از داعش کسی در شنگال نبود. در شرایط بسیار دشواری جنگیده و از قتل عام شهروندان شنگالی جلوگیری کردیم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری فرات، جمیل بایک، رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک در اظهاراتی با اشاره به عملیات مشترک نیروهای پیشمرگ و پ.ک.ک در عملیات آزادی شنگال گفت: شنگال باید یک منطقه خودمختار وابسته به کردستان عراق باشد. بعد از آن که شنگال آزاد شد یگان های مدافع خلق را از آن جا بیرون خواهیم کشید. تروریست های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بدون هیچ مقاومتی وارد شنگال شده و این شهر را اشغال کردند. نه حکومت مرکزی عراق و نه حکومت اقلیم کردستان عراق به داد ملت شنگال نرسیدند. هزاران کرد ایزدی کشته و اسیر شدند. شنگال در حال جدا شدن از کردستان است. نظامیان پ.ک.ک در چنین شرایط وخیمی وارد شنگال شدند. زمانی که ما وارد شنگال شدیم تمام خطرات موجود را در نظر گرفتیم.
بایک تصریح کرد: زمانی که پ.ک.ک وارد شنگال شد به غیر از داعش کسی در شنگال نبود. در شرایط بسیار دشواری جنگیده و از قتل عام شهروندان شنگالی جلوگیری کردیم. اگر بعدها سایر قدرت های کرد وارد شنگال شدند این مسئله در سایه مبارزات پ.ک.ک در آن منطقه بود. پ.ک.ک مانع جدا شدن شنگال از کردستان به دست داعش شد. اکنون اظهاراتی در این خصوص که نیروهای نظامی پ.ک.ک خارج از عملیات آزادسازی شنگال قرار بگیرند و یا پ.ک.ک از اقلیم کردستان عراق خارج شود نه از لحاظ سیاسی و نه از لحاظ اخلاقی درست نیست.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: پ.ک.ک در مقابل مردم شنگال و کردستان عراق احساس مسئولیت می کند. ولی برخی متاسفانه نه در برابر داعش بلکه در برابر نظامیان پ.ک.ک می جنگند. تلاش می کنند تا نظامیان پ.ک.ک را از شنگال بیرون کنند.
بایک در ادامه خاطرنشان کرد: برای مبارزه با داعش در شنگال و آزادسازی این شهر باید یک فرماندهی مشترک در این عملیات به وجود آید. ما از ابتدا در مبارزه با داعش در شنگال بر همکاری مشترک تمام نیروهای کردستان عراق از جمله نیروهای حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان تاکید کرده ایم. برای این همکاری تلاش کردیم ولی چون این همکاری به وجود نیامد؛ آزادسازی شنگال این گونه طولانی شد. اگر این قدرت ها پیشنهاد ما را قبول کنند یک فرماندهی مشترک به وجود خواهیم آورد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین