۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سخنرانی صلاح الدین دمیرتاش در مراسم سالگرد کشتار اولودره

سخنرانی صلاح الدین دمیرتاش در مراسم سالگرد کشتار اولودره

  • ۹ دی ۱۳۹۳
  • ۳۲۵ بازدید
  • ۰
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در مراسم سالگرد کشتار اولودره به انتقاد از دولت ترکیه پرداخت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها به مناسبت سالگرد کشتار اولودره و در میان استقبال گسترده مردم این منطقه سخنرانی  کرد.
چون قوی نبودیم نتوانستیم حقمان را بگیریم
صلاح الدین دمیرتاش عنوان کرد: این کشتار دقیقا در جهت انتقام از مردم کُرد طراحی شده بود. عاملان اصلی کشتار فرزندان ما، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر وقت و نجدت اوزل، رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه هستند. ما از آنان تا کنون خواستار پس دادن حساب نشدیم. چون قوی نیستیم، ولی انشالله در انتخابات پیش رو به آن قدرتی که خواستار آن هستیم دست پیدا کرده و حقمان را از آنان خواهیم گرفت. سزای کشتن ۳۴ انسان  چیست؟ به آنان نشان خواهیم داد. در کمیسیون تحقیقی که در مجلس نیز تشکیل شده است به دلیل وجود نمایندگانی از حزب عدالت و توسعه بر روی آن سرپوش گذاشته اند.
صدای وجدان خود را چگونه ساکت خواهید کرد؟
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه اظهارات خودتصریح کرد: روزی که حادثه اولودره اتفاق افتاد به بیمارستان دولتی اولودره رفتیم. مسئولین بیمارستان از دادن اطلاعات خودداری کردند و سعی در مخفی نگه داشتن این کشتار کردند. در آن موقع به مسئولین اولودره که در ارتباط با این کشتار بودند هشدار داده بودم که این کشتار در تاریخ کردهای ترکیه ثبت نخواهند شد و در صدد مخفی کردن آن برخواهند آمد. به همین دلیل خواستار دریافت اطلاعات و مدارک از مسئولین شدم و . آن ها این اطلاعات را به ما ندادند و حرف ما درست از آب درآمد ولی مسئله ی مهم این است: پرونده موجود در دادگاه را توانسته اید مختومه کنید پرونده وجدانتان را چگونه می توانید ساکت نگه دارید.
زمانی که به اقتدار رسیدیم، اجرای عدالت خواهیم کرد
صلاح الدین دمیرتاش با انتقاد شدید از اردوغان گفت: تا زمانی که اجرای عدالت در خصوص عاملان کشتار اولودره صورت نگیرد خانواده کشته شدگان این کشتار رجب طیب اردوغان را نخواهند بخشید. در حوادث ۷-۶ دسامبر با این که هیچ دعوتی از جانب ما صورت نگرفته بود ولی در آن حوادث ما را مسئول نشان دادند. اینها تخصص انداختن مسئولیت های خود بر گردن دیگران را دارا هستند. کسانی که در زمان اقتدار حزب عدالت و توسعه با دستورات آنها کشته شده اند تعدادشان از هزار نفر هم گذشته است ولی وقتی صحبت می کنند ما را قاتل و خود را مظلوم نشان می دهند. ما به شما قول دادیم آنها را برای اجرای عدالت به محضر دادگاه های عادل خواهیم کشاند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین