۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سابقه تاسیس گردان کودکان در گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰
  • ۲۶۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، گروه تروریستی پ ک ک در سال ۱۹۹۰ قانون خدمت سربازی را صادر کرد که به موجب آن هر جوان کرد ۱۸ تا ۲۵ ساله بدون استثناء موظف به پیوستن به ارتش پ.ک.ک بود. با این حال، از سال ۱۹۹۴، به نظر می رسد که پ.ک.ک شروع به عضوگیری سیستماتیک بیشتر و بیشتر از کودکان و حتی ایجاد هنگ های کودکان کرد. به عنوان مثال، ادعا شد که یک گردان کودکان به نام Tabura Zaroken Sehit Agit از سه لشکر تشکیل شده بود و حداقل در تئوری توسط کمیته ای متشکل از پنج کودک بین ۸ تا ۱۲ سال اداره می شد. هم دختران و هم پسران توسط PKK استخدام می شوند. در سال ۱۹۹۸، گزارش شد که پ.ک.ک ۳۰۰۰ کودک در صفوف خود دارد که بیش از ۱۰ درصد آنها دختر بودند. کوچکترین کودکی که در PKK مشاهد شده است ۷ ساله بود.

گزارش شده است که پ‌ک‌ک در سال ۱۹۹۵ در جریان نبرد با حزب دموکرات کردستان ۱۰۰۰ چریک را از دست داده است. به گفته منابع حزب دمکرات کردستان، بسیاری از پسران و دختران در میان قربانیان بودند. ۱۹۵۲ در سال ۱۹۹۷، یک دختر ۱۴ ساله یکی بود. چند چریک زن در جریان حمله به کوه‌های جودی ترکیه به اسارت ارتش ترکیه درآمدند. او سال قبل به پ‌ک‌ک پیوسته بود و در یک اردوگاه پ‌ک‌ک در شمال عراق آموزش‌های سیاسی و نظامی دیده بود. او یک تبعه سوریه بود.

برخی گزارش‌های نگران‌کننده در مورد شیوه‌های استخدام پ‌ک‌ک در اروپای غربی منتشر شده است. در تابستان ۱۹۹۸، رادا بارنن از برنامه‌های استخدام پ‌ک‌ک در مدارس سوئد مطلع شد. هفده خردسال برای شرکت در یک «کمپ تابستانی» در ماه ژوئیه در شمال سوئد قبل از استخدام برای خدمت به PKK در جنوب شرق ترکیه دعوت شدند. تا اواسط آگوست ۱۹۹۸، تنها سه نفر از آنها بازگشته بودند. بسیاری از خانواده ها گم شدن فرزندان خود را به پلیس گزارش کرده اند.

یک مجله فرانسوی اخیراً از فعالیت های پ.ک.ک در جوامع کرد ساکن فرانسه (حدود ۱۰۰۰۰۰ نفر) خبر داده است. پلیس فرانسه تعداد اعضای فعال پ.ک.ک را ۳۰۰ نفر تخمین می زند. علاوه بر مالیات بر درآمد آنها، برخی از خانواده های کرد مجبورند با واگذاری فرزندان خود از مبارزه حمایت کنند. تاکنون هیچ خانواده ای به طور رسمی به پلیس شکایت نکرده است، بلکه ترجیح می دهند ادعا کنند که فرزندشان فرار کرده است. پ‌ک‌ک از «انجمن‌های فرهنگی» برای تلقین به این کودکان استفاده می‌کند، اکثراً در طی ۱۵ روز در اردوگاهی در لارزاک (جنوب فرانسه). مسن‌ترین‌ها باید «دوره آموزشی بزرگ» را که در خارج از کشور کودک انجام می‌شود، دنبال کنند. در آنجا جوانان آموزش شبه نظامی می بینند و سخت ترین آنها پس از آخرین آموزش در مرز ایران به خط مقدم می روند.

در آلمان، پلیس بیله‌فلد در مورد فعالیت‌های PKK در Ostwestfalen-Lippe تحقیق کرده است. پ‌ک‌ک، علاوه بر فعالیت‌های دیگری مانند کتک کاری و قاچاق مواد مخدر، کودکان، نوجوانان و جوانان را نیز مجبور کرده است که برای چند روز به «دوره‌های سیاسی» بپیوندند. گاهی اوقات این دوره ها در خارج از کشور، به ویژه در بلژیک و هلند برگزار شده است. به نظر می رسد که این امر معمولاً با رضایت والدین اتفاق می افتد. یکی از دخترانی که ربوده شده بود پس از تحقیقات در میان اعضای پ ک ک توسط پلیس بازگردانده شد. دو کودک دیگر هنوز مفقود هستند و یک کودک دیگر گم شده است. همه این کودکان زیر ۱۴ سال سن دارند. گزارش‌هایی از شهرهای دیگر آلمان دریافت شده است. در تعدادی از موارد، سازمان غیردولتی آلمان، Gesellschaft für bedrohte Völker (GfbV)، ربودن کودکان توسط PKK در آلمان را محکوم کرده است. به عنوان مثال، در Celle، گزارش شد که والدین کرد کودکانی که در جنگ کشته شده اند یا هنوز در حال جنگ هستند، در طی جشن پ.ک.ک در مارس ۱۹۹۸ مورد تجلیل قرار گرفته اند. در ۲۲ نوامبر ۱۹۹۸، پلیس جنایی هانوفر گزارش داد که سه کودک دیگر برای چریکی در اردوگاه های هلند و بلژیک آموزش دیده است.

GfbV همچنین گزارش داد که هزاران والدین در بسیاری از کشورهای غربی در سوگ فرزندان خود هستند که در جنگ کشته شده اند یا فرزندانشان ربوده شده اند. این سازمان گفت که پیام‌های تشویق به عضوگیری کودکان در MED-TV، تلویزیون ماهواره‌ای PKK منتشر شده است. ۱۹۵۹ در کلن، ائتلاف آلمانی از پرونده یک دختر ۱۶ ساله کرد مطلع شده است که هنوز از مارس مفقود شده است. ۱۹۹۹ پس از پیوستن به یک نشست فرهنگی در یک مرکز کردی.

به گفته مقامات ترکیه، آدم ربایی های مشابهی در ارمنستان نیز رخ داده است، از جمله سه کودک که در ایروان ربوده شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *