۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • زن ۱۳۶ ساله ایزدی به دلیل حضور پ.ک.ک نمی تواند به خانه خود در سنجار عراق بازگردد

زن ۱۳۶ ساله ایزدی به دلیل حضور پ.ک.ک نمی تواند به خانه خود در سنجار عراق بازگردد

  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
  • ۱۱۳ بازدید
  • ۰

روشه قاسم حسین می گوید که آرزوی یک زندگی عادی و گذراندن آخرین روزهای خود را در سرزمین اجدادی خود دارد.

انجمن بی تاوان : یک زن ایزدی اهل منطقه سنجار شمال عراق که در سال ۱۸۸۷ به دنیا آمد، ۹ سال پیش از دست تروریست‌های داعش فرار کرد اما به دلیل حضور تروریست‌های پ‌ک‌ک در زادگاهش، همچنان در شرایط سختی در یک اردوگاه زندگی می‌کند.

روشه قاسم حسین با بیان اینکه آرزوی یک زندگی عادی و آرامش در سنجار را دارد، آرزو می کند آخرین روزهای خود را در سرزمین اجدادی خود بگذراند.

حسین که با پسر و خانواده اش در کمپ پناهندگان شریا در استان دهوک اقامت داشت، از زندگی سخت خود در آنجا و اینکه چقدر دلتنگ خانه اش شده است به آناتولی گفت.

آرزوی بازگشت به حالت عادی

حسین که در روستای دوغوره در سنجار به دنیا آمد، نه سال پیش در جریان حمله داعش به همراه فرزندان و نوه هایش گریخت و در کمپ کبارتو در دهوک ساکن شد.

او خستگی سال‌ها را تحمل می‌کند و نزدیک به یک دهه است که باید زندگی سخت و دردناکی را در کمپ تحمل کند، اما همچنان از مراقبت از سلامتی خود غافل نمی‌شود.

حسین با اشاره به اینکه هرگز به هیچ دارویی متکی نبوده است، همچنین گفت که هرگز موهای خود را رنگ نکرده و هیچ آرایشی نکرده است.

او می گوید: “خیلی دلم برای شنگال تنگ شده است. شرایط اردو خیلی مرا خسته می کند. آرزو می کنم سنجار عادی شود و با خانواده به سرزمینم برگردد. سعی می کنم با گوش دادن به رادیو کمی از حسرت خود خلاص شوم.”

شرایط سخت در اردوگاه منجر به وخامت وضعیت سلامتی شد

حسین نمی تواند به تنهایی حرکت کند، زیرا بینایی خود را از دست داده و برای کمک به فرزندان یا نوه های خود متکی است.

او می گوید: «تا چند سال پیش وضعیت سلامتی ام خوب بود، همچنین به دلیل شرایط سخت اردوگاه، سلامتی ام را از دست دادم.

او همچنین گفت که نمی تواند آنچه را که نه سال پیش در حمله تروریست های داعش به شنگال تجربه کرده است، فراموش کند.

“ما پشت میز نشسته بودیم. برخی از ما غذا خورده بودیم و برخی دیگر در شرف خوردن بودند. در همین لحظه پسرم قاسم به سرعت وارد خانه شد و مرا به پشت گرفت و شروع به فرار کردیم. بسیار زیاد است که چیزی در این زندگی ندیده ام.”

قاسم که از او مراقبت می کند، گفت که مادرش قبل از حمله داعش از خانه مراقبت کرده و از حیوانات نگهداری می کرده است. وی افزود که مادرش آرزو دارد هر چه زودتر به سنجار بازگردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین