۳۱ فروردین ۱۴۰۳

زن در آیینه پ.ک.ک و پژاک

  • ۴ خرداد ۱۴۰۱
  • ۳۹۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : عبدالله اوجالان از همان آغاز تاسیس فرقه تروریستی پ ک ک درباره زنان و نقش آنها سخنرانی کرده و یا مطالبی رانوشته است. با بررسی این سخنرانی ها و نوشته ها به چند نکته مهم دست پیدا می کنیم:

عدم انسجام ساختاری. نوشته های اوجالان از عدم انسجام ساختاری گسترده و نداشتن ارتباط منطقی رنج می برند و با خواندن آنها فرد کاملا متوجه می شود که نویسنده واقعی خود اوجالان نیست بلکه با گردآوری نوشته های دیگران درباره زنان در قالب یک کتاب آن هم بدون اشاره به منابع و ماخذ تلاش کرده تا خود را یک کارشناس حرفه ای مطالعات زنان نشان دهد اما نوشته های وی دارای هیچ یک از معیارهای نگارشی نیستند لذا به راحتی لو رفته است.

تضاد عملی. هنگامی که فردی آن هم در مقام سرکردگی یک فرقه حرفی را برز بان می آورد بایستی به آن عمل نماید. اوجالان در حالی در نوشته های خود از جایگاه زن و ارزش دادن به او بحث می کند که خود در اولین تجربه علنی اش بدرفتاری با یک زن را ثابت نموده است و او کسی نیست جز کسیره ییلدریم با نام مستعار فاطمه که همسر اول اوجالان و از بینانگذاران پ ک ک بود. کسره به خاطر بی بند و باری های جنسی اوجالان با اعضای دختر پ ک ک در دره بقا در لبنان شدیدا از وی انتقاد کرد و حتی در چند مورد بدون کنترل عصبانیت خود دختران سوژه را در ملا عام مورد هجوم فیزیکی قرار داد. وی ناچار شد تا از اوجالان طلاق بگیرد و از همان آغاز کار پ ک ک تاکنون در سوئد در سکوت زندگی کند. مایکل گونتر نویسنده آمریکایی کتاب The Kurds and the Future of Turkey درباره روابط جنسی اوجالان با دختران عضو پ ک ک به صراحت به موارد مستند اشاره می کند.

قاچاق دختران. پ ک ک و پژاک در حالی درباره ارزش و مقام زن صحبت می کنند که خودشان از بزرگترین شبکه های قاچاق دختران برای گروههای مافیایی جهت فیلم های غیراخلاقی می باشند. سازمان حقوق بشر اروپا و پلیس بین الملل بارها در گزارشات خود به موضوع فروش دختران توسط پ ک ک و پژاک به گروههای مافیایی به ویژه باندهای مافیایی کوزوایی اشاره کرده اند. کلود کوواسی روزنامه نگار سوئیسی نیز یک هفته قبل از انتشار گزارش مستند خود بر اساس مصاحبه با قربانیان این مسئله در رختخواب خود در خانه اش توسط مافیای پ ک ک و کوزووایی کشته شد.

ممنوعیت ازدواج. سرکردگان پ ک ک و پژاک در حالی ازدواج را برای اعضای خود ممنوع کرده اند که خود جهت خلاف آن را می پیمایند. عبدالله اوجالان خودش دوبار ازدواج کرده است. عثمان اوجالان برادر او در سن شصت سالگی دو بار با دو دختر کمتر از ۲۰ سال ازدواج کرد. یکی از آنها بعدا فرار کرد و بچه های خود را رها نمود و دومی هنوز با وی در شهر کویه در کردستان عراق زندگی می کند. عبدالرحمن حاجی احمدی سرکرده انتصابی پژاک نیز با یک آلمانی ازدواج نمود اما به خاطر فساد اخلاقی حاجی احمدی زنش از وی طلاق گرفت و تنها دخترش نیز به خاطر فساد اخلاقی حاجی احمدی و به روایتی به خاطر تجاوز حاجی احمدی دست به خودکشی زد و خود را نجات داد.

اینها فقط چند مورد از هزاران مورد بی احترامی به زن در پ ک ک و پژاک هستند. با این توصیف آیا این فرقه ها واقعا برای زن ارزش قائل هستند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین